Ducati zaprezentowało nowe wcielenie DesertX, który jest pierwszym modelem włoskiego producenta z Borgo Panigale wyposażonym w 21-calową przednią obręcz i 18-calową tylną.
Prototyp DesertX Rally został opracowany i testowany na torach. Był również bohaterem wyścigu Iron Road Prolog na Erzbergrodeo 2023 z Antoine Meo za kierownicą, który jest wielokrotnym Mistrzem Świata Enduro i Mistrzem Europy w Supercrossie. Duet ten stanął na najwyższym stopniu podium w kategorii motocykli dwucylindrowych, co stanowi historyczny wynik dla Ducati.
DesertX wyróżnia się wyższym i dłuższym przednim błotnikiem, który w mniejszym stopniu osłania przednie koło, zapobiegając jego zapychaniu się brudem na trudnym szlaku. Te szprychowe obręcze ze stali węglowej są teraz również dostarczane przez Takasago Excel i standardowo okalane są przez opony Pirelli Scorpion Rally STR.
Zmieniono zawieszenie, zastępując standardowy osprzęt KYB na rzecz bardziej terenowego układu inspirowanego technologią stosowaną w wyścigach motocrossowych i enduro. Ponadto – jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie:
Przedni widelec posiada specjalne rozwiązanie, które polega na zwiększeniu ciśnienia oleju wewnątrz wkładów, aby uniknąć kawitacji, a tym samym zagwarantować jednorodne i spójne prowadzenie motocykla. Widelec pokryty jest powłoką Kashima, która gwarantuje jeszcze płynniejszą pracę i poprawia żywotność. Skok zawieszenia zwiększył się o 20 mm (do 250 mm z przodu i do 240 mm z tyłu). Aluminiowy wahacz ma inny punkt mocowania niż ten w standardowym DesertX. W celu poprawienia prowadzenia w najbardziej wymagającym terenie, DesertX Rally jest wyposażony w regulowany amortyzator skrętu Öhlins. Nowy układ zawieszenia pozwolił na zwiększenie prześwitu do 280 mm (o 30 mm więcej niż w DesertX).
Oprócz zaawansowanych sprężyn, motocykl jest wyposażony w szereg układów elektronicznych, które utrzymują 110 KM koni pod kontrolą. Obejmuje to system zapobiegający unoszeniu się kół, kontrolę trakcji i ABS, a także sześć trybów jazdy: sportowy, turystyczny, miejski, mokry, enduro i rajdowy.
Wszystko to jest zarządzane za pomocą zamontowanego pionowo 5-calowego kolorowego wyświetlacza Ponadto oferowana będzie szeroka gama akcesoriów, w tym wyścigowy układ wydechowy Termignoni, który zwiększa moc i moment obrotowy o 7%.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment