Na stoisku Fiata i Abartha podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pokazane zostaną 124 Spider S-Design oraz 124 GT.
124 Spider w pakiecie S-Design to stylowy roadster wyróżniający się czerwonymi paskami po bokach i 17-calowymi felgami aluminiowymi o unikalnym wzorze. Na klapie jego bagażnika zagościła trójkolorowa plakietka we włoskich barwach. Na standardowe wyposażenie auta składają się system dostępu bezkluczykowego, automatyczna klimatyzacja i skórzane: fotele oraz kierownica.
Pod maską znalazł się 1,4-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 140 KM i 240 Nm, standardowo współpracujący z 6-biegową skrzynią ręczną. Auto w takiej konfiguracji jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, nim osiągnie prędkość maksymalną 215 km/h.
Abarth 124 GT
Abartha 124 GT rozpoznacie po nadwoziu zdobionym dedykowanym szarym lakierem Alpi Orientali Grey, a także po 17-calowych felgach OZ, które są aż o 3 kg lżejsze od standardowych obręczy. Opcjonalnie kabriolet można wyposażyć w maskę wykończoną w czarnym macie – to nawiązanie do 124 Rally. Jednak na największą uwagę zasługuje opcjonalny twardy dach wykonany z włókna węglowego o masie zaledwie 16 kg. 124 GT jako jedyny roadster na rynku oferuje tego rodzaju rozwiązanie. Spośród innych detali, dostrzec można metalowe obudowy lusterek, a także tylny spojler (wyposażenie dodatkowe) z włókna węglowego.
Samochód wciąż napędzany jest tym samym 1,4-litrowym silnikiem o mocy 170 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki któremu jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Standardem w odmianie 124 GT jest układ wydechowy Record Monza.
Auto ma być oferowane z 6-biegową skrzynią ręczną oraz opcjonalnym automatem o tej samej liczbie przełożeń. Na więcej zdjęć tego 124 GT przyjdzie nam poczekać do jego debiutu na targach motoryzacyjnych w Genewie.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment