fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto Maserati MC20 w pełnej krasie. Kontynuuje filozofię MC12

Oto Maserati MC20 w pełnej krasie. Kontynuuje filozofię MC12

Wreszcie zadebiutował najnowszy supersamochód MaseratiMC20, będący następcą MC12. Pojazd opracowano przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii w Laboratorium Innowacji Maserati w Modenie. Jest napędzany potężnym 3-litrowym silnikiem twin-turbo V6 o mocy 630 KM i maksymalnym momencie obrotowym 730 Nm, przekazywanym na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej Getrag.

Włoski producent przez kilka ostatnich miesięcy podsycał atmosferę przed premierą zupełnie nowego modelu. Ze względu na sytuację epidemiologiczną, już w marcu oficjalnie przesunięto jego debiut z maja na wrzesień. W międzyczasie pokazano prototyp dedykowany Sir Stirlingowi Mossowi oraz silnik Nettuno. 

Maserati MC20 – osiągi

Od 0 do 100 km/h potrafi rozpędzić się w czasie zaledwie 2,9 sekundy, a do 200 km/h w mniej niż 8,8 s i osiągnąć prędkość maksymalną ponad 325 km/h. Do tego jest lekkie – waży mniej niż 1500 kilogramów (a dokładnie 1468 kg), co oznacza, że na każdego konia mechanicznego przypada 2,33 kilograma. Producent twierdzi, że to najlepszy wynik w swojej klasie i osiągnięto go dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, w tym włókna węglowego. Jednostka pod względem technologicznym stanowi istną perełkę ze względu na wykorzystanie nagrodzonego patentu MTC (Maserati Twin Combustion) – przełomowemu systemowi spalania opracowanemu we własnym zakresie.

Rewolucyjny projekt zaowocował stworzeniem samochodu, który jest uosobieniem włoskiej doskonałości. MC20 został bowiem zaprojektowany w Modenie i będzie budowany w fabryce Viale Ciro Menotti, której historia sięga 80 lat wstecz. Nowa linia produkcyjna zastąpiła starą, odpowiedzialną do listopada 2019 roku za wytwarzanie modeli GranTurismo i GranCabrio. Na terenie zakładu znajduje się również nowa lakiernia wykorzystująca innowacyjne i przyjazne dla środowiska technologie. Serce supersportowego MaseratiNettuno – jest również budowany na miejscu, w nowo powstałym Maserati Engine Lab

Aż 97% dynamicznych testów przeprowadzono w Innovation Lab Maserati, optymalizując w ten sposób proces rozwoju oraz znacząco skracając czas pracy nad projektem. Ostatecznych szlifów dokonano w oparciu o testy drogowe i torowe, przeprowadzone w zróżnicowanych warunkach. Po raz pierwszy w produkcyjnym Maserati zastosowano drzwi podnoszone do góry, które mają nie tylko funkcję wizualną, ale także praktyczną, ułatwiając dostęp do pojazdu. 

Nad aerodynamiką zespół specjalistów pracował ponad 2 tysiące roboczogodzin w tunelu aerodynamicznym oraz przy wykorzystaniu symulacji CFD. Auto jest dostosowane do korzystania z napędu zelektryfikowanego, a nawet w pełni elektrycznego, jak również do konwersji na nadwozie typu kabriolet. 

We wnętrzu wszystko skupione jest wokół kierowcy tak, by ten mógł w pełni skoncentrować się na jeździe. Każdy element ma swoje konkretne przeznaczenie. Dominują proste formy – nie znajdziemy tutaj wielu ostrych krawędzi. Nawet elementy na konsoli centralnej są wykończone włóknem węglowym. Spośród udogodnień znajdziemy dwa 10-calowe ekrany, z czego jeden jest dotykowy, bezprzewodową ładowarkę oraz selektor trybów jazdy. Wybierać można między GT, Wet, Sport, Corsa oraz ESC Off, który dezaktywuje wszystkie elektryczne kagańce. Przycisk do uruchamiania silnika znalazł się na kierownicy. Klienci będą mogli w pełni cieszyć się programem Maserati Connect z pełnym asortymentem usług, w tym nawigacją, systemem Alexa, hotspotem Wi-Fi, a wszystkim będzie można sterować przy użyciu smartfona lub smartwatcha, dzięki dedykowanej aplikacji. 

W momencie debiutu przewidziano 6 kolorów nadwozia – biały Bianco Audace, żółty Giallo Genio, czerwony Rosso Vincente, niebieski Blu Infinito, czarny Nero Enigma i szary Grigio Mistero. Każdy z nich został stworzony, zaprojektowany i opracowany wyłącznie dla tego samochodu i wszystkie one akcentują hasło „Made in Italy”, nawiązując do włoskiej tożsamości i długiej tradycji marki.

MC20 mierzy 4669 mm długości, 1965 mm szerokości i zaledwie 1221 mm wysokości, przy rozstawie osi 2700 mm. Jego nadkola wypełniają felgi w rozmiarze 20 cali, okalane przez opony 245/35 z przodu i 305/30 z tyłu, zaś o efektywne wytracanie prędkości dbają hamulce w rozmiarze 380 x 34 z przodu i 350 x 27 z tyłu. Według standardów WTLC zużycie paliwa ma wynosić 11,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Maserati MC20 – ceny

Uruchomienie produkcji planowane jest pod koniec bieżącego roku, a zamówienia można składać już teraz, od 9 września 2020 roku. Z czasem spodziewać się możemy kolejnych wariantów, w tym zelektryfikowanych. Według nieoficjalnych doniesień ceny w USA startują z pułapu 210 000 dolarów, czyli równowartości blisko 800 000 zł.

Więcej informacji znajdziemy na stronie houseof.maserati.com.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
1968 Iso Grifo GL Series I by Bertone
Następny wpis
Bolid Alfa Romeo Racing ORLEN rusza w podróż po Polsce

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Oto Maserati MC20 w pełnej krasie. Kontynuuje filozofię MC12