Podczas Monterey Car Week Utopia Roadster nie będzie jedynym debiutującym na żywo modelem Pagani. Podczas wydarzenia zaprezentowana zostanie specjalna Zonda – Arrivederci. Najprawdopodobniej auto będzie napędzać 7,3-litrowy silnik AMG V12 o mocy 760 KM.
Zonda, o której mowa, znana jest jako Arrivederci – podwozie nr 140 ma być ostatnim, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, stąd przydomek oznaczający po włosku pożegnanie. Amerykański biznesmen i kolekcjoner samochodów – Kris Singh – odebrał ten jedyny w swoim rodzaju model w zeszłym roku, po czym umieścił go w magazynie, przez co samochód nie był widziany publicznie.
Wizualizacje opublikowane na początku 2024 roku dają nam wgląd w to, jak ma wyglądać Zonda Arrivederci – pod względem wizualnym ma bardzo dużo wspólnego z pozostałymi modelami z serii 760:
Wyświetl ten post na Instagramie
Znaczna część nadwozia została wykonana specjalną formą włókna węglowego ze srebrnym wykończeniem. Elementy te kontrastują z ciemnoniebieskim włóknem węglowym, w tym na przednich nadkolach, panelach nadkoli, masce, obramowaniach reflektorów, tzw. płetwie rekina i masywnym tylnym skrzydle. Samo tylne skrzydło jest na wskroś oryginalne i nie przypomina innych elementów aerodynamicznych, jakie kiedykolwiek pojawiły się w produktach marki Pagani. Co najwyżej może stanowić rozwinięcie koncepcji względem 760 JC. Podobać się mogą jasnoniebieskie i czerwone akcenty, niestandardowe plakietki i srebrne obramowania tylnych świateł. Auto ma węglowo-ceramiczne hamulce z czerwonymi zaciskami.
Singh zamówił niestandardowe wnętrze dla Zonda Arrivederci, które obejmuje wiele elementów z niepomalowanego włókna węglowego, czerwoną skórę i drewniane akcenty na kierownicy. Niewiele szczegółów jest znanych na temat układu napędowego samochodu, ale uważa się, że dzieli on 7,3-litrowe wolnossące V12 z innymi modelami Zonda 760 co oznacza, że rozwija 760 KM.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment