fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Tak jeździ Lamborghini Huracan STO

Tak jeździ Lamborghini Huracan STO

Magazyn EVO przeprowadził test Lamborghini Huracana STO, który garściami czerpie inspirację z pojazdów wyścigowych klasy GT3 i ST. 

Jethro Bovingdon wspomniał o tym, że Huracan STO ma dostarczać podobne wrażenia z jazdy, jak m.in. z Porsche 911 GT3 oraz Ferrari 488 Pista. W jego ocenie układ kierowniczy chodzi lekko, ale jest szybki oraz przekazuje dostatecznie dużo informacji o położeniu przednich kół. Wrażenie robi wyważenie auta w zakrętach – jest mniej podsterowne. O ile zwykłemu EVO RWD brakowało ostrości, o tyle tutaj nie ma o tym mowy. 

Lamborghini zredukowało masę pojazdu do 1339 kg, co oznacza niższą wagę o 43 kg w stosunku choćby do Huracana Performante. Pojazd, mimo napędu wyłącznie na tylną oś, potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Ze startu zatrzymanego 200 km/h osiąga po 9 sekundach. Na dostatecznie długiej prostej pomknie 310 km/h. To zasługa 5,2-litrowego silnika V10 i 600 Nm. 

W stosunku do świetnie zaprojektowanego Performante dysponuje o 37% lepszą wydajnością przepływu powietrza i o 53% większą siłą docisku. 

Ceny, bez wliczania podatków, zaczynają się od: 249 412 euro w Europie, 216 677 w Wielkiej Brytanii i 327 838 dolarów w USA. Auto będzie także sprzedawane w Chinach i Japonii za, odpowiednio: 3 900 000 RMB i 37 500 000 YEN.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Debiut Grecale opóźniony. Powodem niedobory mikrochipów
Next post
Restrukturyzacja europejskiej sieci dealerskiej obejmie Alfę Romeo i Lancię

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Tak jeździ Lamborghini Huracan STO