Junior Ibrida Q4 oficjalnie debiutuje na rynku rozszerzając gamę Alfy Romeo o zaawansowany technologicznie napęd na wszystkie koła. Przy tej okazji włoski producent opublikował obszerną galerię najnowszego wariantu crossovera. Samochód jest już dostępny w 38 krajach, a globalna liczba zamówień osiągnęła 30 000 egzemplarzy, z czego 19% stanowią modele elektryczne. Nowa wersja Ibrida Q4 wyróżnia się inteligentnym systemem rozdziału momentu obrotowego i oferuje doskonałą równowagę pomiędzy osiągami a efektywnością.
Napęd Q4 to kluczowy element DNA marki Alfa Romeo, który w modelu Junior Ibrida został dopracowany do perfekcji. System wykorzystuje technologię Power Looping, zapewniając stałą gotowość dołączenia napędu na tylne koła nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora.
Wybór trybów jazdy DNA pozwala kierowcy zoptymalizować pracę różnych układów w zależności od warunków pogodowych: można przełączać się między Dynamic, Natural, Advanced Efficiency oraz Q4. Do 90 km/h Junior Ibrida Q4 korzysta głównie z przedniego napędu (FWD) dla oszczędności energii, ale gdy sytuacja tego wymaga niezwłocznie przechodzi w tryb AWD.
W trybie Dynamic napęd Q4 zapewnia optymalne rozłożenie momentu obrotowego. Przy ruszaniu do 40 km/h samochód pracuje w trybie AWD, poprawiając trakcję i dynamikę jazdy. Po przekroczeniu tej prędkości system automatycznie przełącza się na FWD, aby zoptymalizować efektywność energetyczną.
Nowa Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 wyróżnia się niską emisją CO₂ (poniżej 120 g/km), co czyni ją jednym z najbardziej ekologicznych modeli w swojej klasie. Dzięki zastosowaniu niezależnego tylnego zawieszenia MultiLink, oferuje wysoki komfort i kontrolę nad pojazdem, niezależnie od warunków drogowych.
Zaawansowany układ napędowy łączy 1,2-litrowy silnik turbo o mocy 136 KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy, co daje łączną moc 145 KM. Przedni silnik elektryczny współpracuje z automatyczną sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową, a tylny napędza koła bezpośrednio, zapewniając optymalny rozkład momentu obrotowego. W standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. system autonomicznej jazdy poziomu 2, kamerę cofania 180°, elektryczną klapę bagażnika oraz bezkluczykowy dostęp.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment