Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Tak prezentuje się unikatowa Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

Tak prezentuje się unikatowa Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

Najnowszy dwudrzwiowy model Alfy Romeo właśnie został zaprezentowany. Opracowany przy współpracy z Zagato bazuje na Giulii Q ze skróconym rozstawem osi. Przednie reflektory pojazdu nawiązują do Tonale. Silnik i skrzynia biegów pochodzą z GTAm.

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato powstała z okazji świętowania 100-lecia współpracy obu firm. Podczas gdy wcześniejsze doniesienia sugerowały, że najnowsze dzieło ma powstać w limitowanej ilości, wraz z debiutem okazało się, że to jednorazowa produkcja powstała na życzenie niemieckiego klienta będącego właścicielem m.in. 8C Competizione i SZ. Pracę nad projektem rozpoczęto w 2021 roku.

Samochód, który posłużył do budowy tego modelu, to Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Zagato zmniejszył rozstaw osi i poprawił zwisy w architekturze Giorgio, jednocześnie ulepszając podstawę do specyfikacji GTAm. Oznacza to, że model ten jest napędzany silnikiem benzynowym V6 biturbo o pojemności 2,9 litra, produkującym prawdopodobnie 540 KM, tak jak w GTAm, chociaż w tym przypadku moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej w europejskiej specyfikacji Quadrifoglio. Mimo, że Alfa Romeo Giulia SWB dzieli większość elementów z głównymi modelami Giulia i Stelvio, nadwozie jest zupełnie nowe.

Przód jest bardzo agresywny, łączy nisko umieszczone reflektory LED pochodzące z Alfy Romeo Tonale z dużym scudetto otoczonym parą masywnych wlotów w zderzaku. Sportowy wygląd podkreśla również splitter z włókna węglowego. We wnętrzu dominuje włókno węglowe i czarna skóra, z którymi kontrastują zielone akcenty. Zestaw przyrządów Cannocchiale składa się z analogowych i cyfrowych wskaźników. Kierownica z przyciskiem start-stop, elementy sterujące klimatyzacją i aluminiowy drążek ręcznej skrzyni biegów pochodzą bezpośrednio z Giulii, ale inne elementy zostały wykonane na zamówienie, jak np. drzwi z włókna węglowego. Jak można się spodziewać, kabina jest dwumiejscowa, z kubełkowymi fotelami z włókna węglowego z emblematem Z na zintegrowanych zagłówkach.

Projekt nadwozia został opracowany przez firmę Zagato przy wsparciu Alejandro Mesonero, szefa Centro Stile Alfa Romeo i jego zespołu projektantów. Jednak za wszystkie prace rozwojowe i produkcyjne w całości odpowiada mediolańskie Atelier „bez wsparcia z zewnątrz”. Zdaniem Alejandro, nowy model doskonale wpisuje się w historyczną ścieżkę obu marek, gdzie najważniejszym celem było i jest połączenie piękna z osiągami. Dodał, że filozofia nowego 2023 SZ to filozofia lat 60., z nadwoziem napędzanym prostotą, aerodynamiką i lekkością.

Wyjątkowy model został sfotografowany na torze La Pista w Arese, w pobliżu Muzeum Alfy Romeo, przed przekazaniem go właścicielowi. Andrea Zagato, dyrektor generalny mediolańskiej firmy zauważa, że to właśnie tam narodziły się Alfa Romeo Giulietta SZ i Giulia TZ.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Cetilar Racing jako pierwszy klient otrzymał Ferrari 296 GT3
Next post
Ferrari wspomina przełomowe modele marki. Najnowszym jest Purosangue

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Tak prezentuje się unikatowa Alfa Romeo Giulia SWB Zagato