Ferrari Testarossę ’Monospecchio’ Coupé z 1985 roku sprzedano za kwotę 93150 funtów w drodze licytacji na aukcji Goodwood Revival.
Flagowy model Ferrari – supersamochód Testarossa – wskrzesił słynną nazwę z przeszłości włoskiej firmy, gdy pojawił się w 1984 roku. Pojazd zachował zamontowany centralnie 5-litrowy silnik, który mógł poszczycić się mocą maksymalną zwiększoną do 380 KM przy 6300 obr./min. Pomimo zwiększenia mocy płynność i właściwości jezdne zostały poprawione, a samochód posiadał doskonałą elastyczność na najwyższym biegu w połączeniu z maksymalną prędkością 290 km/h.
Testarossa, zaprojektowana przez Pininfarinę, odniosła wielki sukces, a boczne wloty doprowadzające powietrze do chłodnic, były jednym z najbardziej rozpoznawalnych – i chętnie kopiowanych – elementów stylistycznych współczesnej ery. Szersza od modelu 512BB – było to konieczne, aby zmieścić szersze opony – Testarossa potrafiła połączyć dużą siłę docisku z niskim współczynnikiem oporu powietrza, a jej zgrabne nadwozie wyróżniało się brakiem spojlerów. Pomimo zwiększenia rozmiarów w stosunku do modelu 512BB, Testarossa była lżejsza od swojego poprzednika, ponieważ nadwozie – z wyjątkiem stalowych drzwi i dachu – było wykonane, nieco nietypowo dla produkcyjnego Ferrari, z aluminium.
Samochód oferowany na aukcji reprezentuje Testarossę w jej oryginalnej i najczystszej formie, z pojedynczym lusterkiem zewnętrznym (monospecchio) i pojedynczą nakrętką (monodado) umieszczoną centralnie na pięcioramiennych 16-calowych kołach. To rzadki model z kierownicą po prawej stronie (21. sprowadzony do Wielkiej Brytanii). Ma oryginalną kartę gwarancyjną i książką serwisową wydaną pierwszemu właścicielowi, którym był Nigel Burke z Suffolk. Książka została ostemplowana sześć razy przez Ferrari, przy ostatniej okazji w 2000 roku. W latach 2000-2004 Testarossę utrzymywała Rosso Corsa, a następnie – w 2005 roku – H. R. Owen.
Ferrari profesjonalnie przechowywane od 2005 do 2019 roku zostało następnie ponownie uruchomione i utrzymane przez sprzedającego, który wydał na prace serwisowe około 20000 funtów – wszystkie rachunki zostały dołączone do przedmiotu aukcyjnego.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment