Fiat Chrysler Automobiles po mocnym rozpoczęciu 2018 roku na rynku francuskim nie słabnie – w zeszłym miesiącu udało się sprzedać 10 751 samochodów, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2017 o 10,7%. Udział rynku w przypadku FCA stanowił 4,65%.
W tak dobrych wynikach szczególna zasługa Fiata. Włoska marka odnotowała 9,5% wzrost względem marca 2017 roku, utrzymując udział w rynku na poziomie 3,65%. Alfa Romeo również może zaliczyć ten miesiąc do udanych z 4,9% wzrostem i 967 sprzedanymi pojazdami.
W ciągu 31 marcowych dni 103 Francuzów zdecydowało się na zakup Ferrari lub Maserati – to o 5,1% więcej niż przed 12 miesiącami. Jeep nie pozostał odosobniony, wręcz przeciwnie. Marka odnotowała największy wzrost wyrażany liczbami 27,9% i 1269 egzemplarzami.
Po pierwszym kwartale 2018 roku, FCA ma powody do zadowolenia. We Francji sprzedano łącznie 556 849 samochodów, czyli o 2,9% więcej. Fiat Chrysler Automobiles znalazło 25 262 chętnych na oferowane przez siebie pojazdy, ciesząc się wzrostem rok do roku na poziomie aż 11,3%. Sprzedaż napędza Fiat, który zyskał 7,7% z 19 543 autami. Jego udział w rynku wynosi 3,51%. Na plusie są również Alfa Romeo (16,6% z 2289 egzemplarzami), Ferrari i Maserati (229 sztuk) oraz Jeep (3200 samochodów i wzrost 37,4%).
W międzyczasie sprzedaż nowych pojazdów we Włoszech w marcu spadła o 5,7%, co ma związek z sytuacją polityczną. Stracił także lider rynku, czyli FCA, i to aż o 13%.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment