fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Unikatowe GranTurismo Zeda zwiastuje koniec produkcji tego modelu

Unikatowe GranTurismo Zeda zwiastuje koniec produkcji tego modelu

Maserati robi kolejny krok w kierunku nowego rozdziału swojej historii, jednocześnie zamykając poprzedni poprzez zakończenie produkcji modelu GranTurismo. Ostatni egzemplarz jest wyjątkowy. Nazywa się Zéda i wyróżnia już na pierwszy rzut oka za sprawą oryginalnego malowania. 

Za personalizację odpowiada zespół Centro Stile Maserati. Wyjątkowe kolory mają zwiastować rozpoczęcie nowej ery – tak samo zresztą, jak wykorzystane we wnętrzu materiały. Sportowy samochód ma łączyć w sobie jednocześnie przeszłość, teraźniejszość i przyszłość marki. 

Produkcja Maserati GranTurismo dobiega końca, a w zakładzie w Modenie rozpoczynają się prace nad aktualizacją linii produkcyjnej, która ma być gotowa na elektryfikację i technologie autonomiczne. To bardzo istotny moment w dziejach tej fabryki. Już wkrótce ma tutaj powstawać całkowicie nowy supersportowy model o imponujących osiągach, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązanie technologiczne. Jego debiut zaplanowano na rok 2020. Równolegle trwają prace nad nową, ekologiczną i odsłoniętą lakiernią, czyli zupełnie nowym dodatkiem do całego kompleksu.

Maserati GranTurismo zadebiutowało w 2007 roku podczas międzynarodowej wystawy motoryzacyjnej w Genewie. Samochód stanowił kamień milowy w historii Maserati. Dwudrzwiowe, sportowe coupe z klasycznym designem Pininfariny i napędzane 8-cylindrowym silnikiem wolnossącym powstało jako nowoczesna interpretacja modelu A6 1500 z 1947 roku. Z biegiem czasu pojazd ten stał się jednym z najbardziej charakterystycznych modeli, jakie kiedykolwiek wyprodukowane zostało przez Maserati. Dwa lata później gamę wzbogaciła odmiana kabriolet – GranCabrio.

Po różnych aktualizacjach, model GranTurismo doczekał się swojej ostatecznej wersji w 2018 roku. Auto korzystało z zoptymalizowanej aerodynamiki, wyróżniało się lepszą ergonomią i nowocześniejszymi systemami multimedialnymi. Fani personalizacji mogli przebierać w różnych opcjach, wybierając jeden z 16 kolorów nadwozia i 14 lekkich obręczy aluminiowych w 6 różnych krojach, za którymi mogły skrywać się tarcze hamulcowe w 9 odcieniach. Powstać mogło aż 400 000 różnych kombinacji. Sercem auta był 4,7-litrowy silnik V8 Ferrari, generujący 460 KM przy 7000 obr./min i 520 Nm przy 4750 obr./min. Na przestrzeni cyklu produkcyjnego na całym świecie znalazło się ponad 40 000 chętnych kupców, z czego 28 805 zdecydowało się na GranTurismo i 11 715 na GranCabrio.

Autor: Tomasz Nowak 

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
Tak wygląda Innovation Lab Maserati
Następny wpis
Fiat 500X Sport wjeżdża na amerykański rynek

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Unikatowe GranTurismo Zeda zwiastuje koniec produkcji tego modelu