Stellantis odnotował 0,9% wzrost wolumenów w Europie w pierwszej połowie 2024 r., osiągając 18,2% udziału w rynku. Marki Citroën, Dodge, Jeep i Lancia radziły sobie szczególnie dobrze, zwiększając sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma jest numerem 1 we Francji, Włoszech i Portugalii od początku roku.
We Francji Stellantis posiadał ponad 30% udziału w rynku, z czterema modelami (Peugeot 208, 308, 2008 i Citroën C3) w pierwszej dziesiątce. We Włoszech sprzedaż wzrosła o 1%, osiągając 33% udziału w rynku: pięć modeli w pierwszej dziesiątce w czerwcu, w tym Fiat Panda, Citroën C3, Lancia Ypsilon, Fiat 500 i Jeep Avenger, najczęściej sprzedawany SUV we Włoszech. W Niemczech sprzedaż wzrosła o prawie 24%, przy czym prawie wszystkie marki odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym i zwiększyły udział w rynku do 14%. Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Irlandia i Słowenia również odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Stellantis Pro One jest numerem 1 na rynku z ponad 28,5% udziałem w rynku i 4% wzrostem wolumenu rok do roku. W Niemczech wzrost ten był szczególnie zauważalny z 4-punktowym wzrostem udziału w rynku i wzrostem sprzedaży o ponad 44%. Sytuację skomentował Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis w Europie:
Utrzymamy nasz wzrost wykorzystując możliwości i zarządzając trudnościami. Dzięki naszej solidnej pozycji rynkowej, strategicznym partnerstwom i solidnej ofercie produktów, wchodzimy w drugą połowę roku z silnym impetem. Jesteśmy podekscytowani nadchodzącymi miesiącami, napędzani duchem walki naszego zespołu i ekscytującymi nowymi produktami – zgodnie z planem strategicznym Dare Forward 2030 – aby kontynuować rozwój w Europie.
Stellantis odnotował stały wzrost na rynku dzięki szerokiej ofercie nowych modeli BEV, PHEV i MHEV. Udział BEV wyniósł 13,3% w ujęciu rocznym, a we Francji wolumeny wzrosły o ponad 48%, przy czym Peugeot E-208 był najczęściej sprzedawanym samochodem elektrycznym w tym półroczu. W czerwcu sprzedaż BEV wzrosła o 19% we Włoszech, wspierana przez zachęty rządowe oraz o 16% w Wielkiej Brytanii, a udział w rynku wzrósł o 1,1 punktu procentowego w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Jednostka Stellantis zajmująca się pojazdami używanymi osiągnęła znaczny wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, a rynki G10, w tym Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Hiszpania, wykazały solidny dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment