fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Zagadka na czterech kołach! Co to za auto?

Zagadka na czterech kołach! Co to za auto?

W białym mu do twarzy. Jeździ? Całkiem, całkiem… Jakość? Pobił konkurencję z Japonii i Niemiec. Koszty? Mniejsze niż myślisz. Co to za auto?


Brawo! To Fiat Bravo  Niedawno okazało się, że koszty jego serwisowania są najniższe w porównaniu do 13 modeli dostępnych w Polsce. Dziennikarze Radia Tok FM wzięło się za porównanie kosztów serwisowania czternastu kompaktów sprzedawanych nad Wisłą.

Wynik? Właśnie Fiat Bravo wyposażony w silnik Diesla 1.6 MultiJet wylądował na pierwszym miejscu pod względem najniższych kosztów serwisowania w ASO, natomiast spośród modeli napędzanych jednostką benzynowa jest na drugim miejscu.

Jednak znając życie poza okresowymi przeglądami zbyt często nie będziecie musieli się pojawiać w serwisie… jeśli w ogóle. Przypominamy, że w teście długodystansowym na 100 tys. km jaki przeprowadził niemiecki magazyn „Auto Bild” Fiat Bravo zdobył najlepszą ocenę końcową wśród wszystkich testowanych modeli włoskiej marki.

Po przejechaniu 100 tys. km dziennikarze motoryzacyjni chwalili kompakt z Włoch m.in. za wysokiej jakości silnik, atrakcyjne wzornictwo oraz bogate wyposażenie. Bravo z silnikiem wysokoprężnym MultiJet zachowywał się na całej trasie bardzo dobrze, uzyskując ostatecznie „szóstkę” i siódme miejsce w rankingu niemal 60 aut poddanych wyczerpującej próbie długodystansowej. Bezpośredni konkurent – Toyota Auris – 17 miejsce, Opel Astra III 42 lokata.

Werdykt? „Rzeczoznawca Dekry dokładnie zbadał elementy jednostki napędowej i… dobra robota, panowie z Fiata!(…) Pochwalić trzeba jednostkę napędową, która mimo ostrego traktowania nie wykazała niemal żadnych śladów zużycia. To samo dotyczy wewnętrznych mechanizmów skrzyni biegów (kół zębatych i synchronizatorów), a także sprzęgła. Niepokoju nie wzbudza stan połączeń elektrycznych i przewodu masowego (…) Również wnętrze kompaktowego Fiata przetrwało maraton w doskonałym stanie. Nic nie trzeszczało i nie stukało – brawo panowie z Fiata. Fotele? Po 100 tys. km były tak samo sprężyste jak na początku testu!” – czytamy w podsumowaniu testu.

A oto ranking serwisowania aut z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym – od najtańszych do najdroższych…

Z silnikiem wysokoprężnym
1. Fiat Bravo
2. Renault Megane
3. Volkswagen Golf
4. Mazda 3
5. Skoda Octavia
6. Chevrolet Cruze
7. Peugeot 308
8. Ford Focus
9. Toyota Auris
10. Hyundai i30
11. Opel Astra
12. Kia cee’d
13. Honda Civic
14. Mitsubishi Lancer

Z silnikiem benzynowym…
1. Renault Megane
2. Fiat Bravo
3. Ford Focus
4. Peugeot 308
5. Mazda 3
6. Volkswagen Golf VI
7. Skoda Octavia
8. Toyota Auris
9. Kia cee’d
10. Chevrolet Cruze
11. Opel Astra
12. Honda Civic
13. Hyundai i30
14. Mitsubishi Lancer

Poprzedni wpis
Specjały w BONU
Następny wpis
I po Ferrari Wrooom! Wiemy kiedy opadnie kurtyna

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Zagadka na czterech kołach! Co to za auto?