Wyjątkowy egzemplarz Zondy Nero, będącym jedynym na świecie modelem z silnikiem V12 w specyfikacji Tricolore połączonym z 6-biegową ręczną skrzynią biegów, trafił na sprzedaż za pośrednictwem DK Engineering.
Na przestrzeni lat wiele egzemplarzy Pagani Zonda zostało odesłanych do fabryki w celu modernizacji. Podobnie było w przypadku egzemplarza, który jest teraz do kupienia. Auto powstało w 2003 roku, przy był wielokrotnie modernizowany w fabryce. Pierwotnie został dostarczony jako nowy do węgierskiego biznesmena i pomalowany na srebrny kolor. Samochód później sprzedano. Drugi właściciel nie nacieszył się nim długo – pozbył się auta na rzecz hiszpańskiego nabywcy.
Wkrótce potem Pagani UK dostało samochód w swoje ręce i odesłało go do fabryki Pagani w celu ponownego polakierowania na czarno i zmiany nazwy na “Nero”. W ramach fabrycznej transformacji samochód został wyposażony w różne części z jednej z trzech Zond Tricolore, w tym powiększone tylne skrzydło, płetwę rekina i boczne wloty powietrza.
Nie tylko wygląd samochodu został zaprojektowany tak, aby naśladować Tricolore. Pagani zmodernizowało również mechanikę Zondy Nero, aby pasowała do Tricolore, co oznacza, że zawiera ten sam tytanowy układ wydechowy z powłoką ceramiczną, kolektor Inconel i tytanowe korbowody. W sumie 7,3-litrowe wolnossące V12 zapewnia 670 KM i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Posiada również te same hamulce węglowo-ceramiczne, co Tricolore.
DK Engineering, którego zadaniem jest sprzedaż samochodu, poinformował, że Zonda Nero zachowała oryginalną sześciobiegową skrzynię biegów ręczną, co czyni ją jedyną istniejącą Zondą z silnikiem w specyfikacji Tricolore w połączeniu z drążkiem zmiany biegów. Samochód został wyeksportowany do Stanów Zjednoczonych po modernizacji i na przestrzeni trzech lat dopuszczono go do ruchu drogowego, co oznacza, że może być zarejestrowany i używany w USA, w przeciwieństwie do zdecydowanej większości Zond.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: DK Engineering
No Comment