Bozi Tatarevic (dziennikarz motoryzacyjny) na łamach serwisu społecznościowego twitter.com opublikował zrzut ekranu z oficjalnej strony FCA. Na liście wersji silnikowych widnieje nowa pozycja – „2.0L 350HP I4 HO DI TURBO ENGINE”.
Istnieje zatem spore prawdopodobieństwo, że Alfa Romeo planuje rozszerzenie gamy silnikowej o mocniejszy, 350-konny wariant Veloce. I to wszystko w ramach rocznika modelowego 2018. Obecnie na rynku oferowana jest wersja o mocy 280 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego z napędem Q4 na obie osie. Samochód w takiej konfiguracji oferuje niezłe osiągi – pierwszy trzycyfrowy wynik na prędkościomierzu pojawia się już po 5,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Na polskim rynku ceny Veloce zaczynają się od 189 600 zł.
350-konna Giulia dla mniej wymagających klientów (albo o mniej zasobnych portfelach) mogłaby stanowić interesującą alternatywę topowego Quadrifoglio, konkurenta m.in. Audi RS4, BMW M3 oraz Mercedesa-AMG C 63.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Najmocniejsza wersja to wydatek minimum 362 800 zł. Półwyczynowy samochód przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy do 100 km/h i potrafi pomknąć nawet 307 km/h. Jednak na wyobraźnię motoryzacyjnych purystów najbardziej działa czas, jaki ten model potrzebował na przejechanie 20,8-kilometrowego odcinka północnej pętli Nürburgring – 7:32 minuty. To szybciej od 911 (997 po liftingu) GT3 RS, a także Koenigsegga CCR.
Włosi zapewniają, że Giulia ma jeden z najbardziej bezpośrednich układów kierowniczych na rynku. Do tego może pochwalić się niewielką masą własną, wynoszącą raptem 1524 kilogramy, a także m.in. silnikiem opracowanym przy współpracy z Ferrari, czy ruchomym splitterem, zapewniającym dodatkowe 100 kg docisku przy wyższych prędkościach. Giulii Q nie można odmówić także walorów praktycznych – zabierze na pokład 5 osób i pomieści 480 litrów w bagażniku.
Od niedawna, na polskim rynku klienci mogą zdecydować się również na Stelvio w odmianie Quadrifoglio.
Autor: Mateusz Struk
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment