Caldarelli, Bortolotti i Kvyat pokonali pierwsze okrążenia w dwudniowych testach IMSA i WEC w najnowszym Lamborghini klasy LMDh.
Lamborghini Iron Lynx pomyślnie ukończyło pierwsze jazdy na torze swojego prototypu SC63, z którym będzie rywalizować w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA i IMSA WeatherTech Sports Car Championship, podczas dwudniowych testów na torze Imola.
Po wstępnych jazdach próbnych na torze Vallelunga na początku sierpnia 2023 roku, uwaga szybko przeniosła się na Imolę, gdzie inżynierowie Lamborghini Squadra Corse rozpoczęli prace kalibracyjne nad maszyną LMDh, wraz z wspieranym przez fabrykę Lamborghini zespołem IMSA i WEC, Iron Lynx.
Oficjalni kierowcy fabryczni – Mirko Bortolotti, Andrea Caldarelli i Daniil Kvyat – przejechali podczas testów 1500 km i skupili się na wielu obszarach rozwoju SC63, przed dwoma kolejnymi europejskimi testami, które odbędą się na torach: Paul Ricard i Spa-Francorchamps jeszcze w sierpniu.
Na przestrzeni dwóch dni trzej kierowcy pracowali nad różnymi ustawieniami, w szczególności nad silnikiem, który jest pierwszą jednostką wyścigową opracowaną na zamówienie przez Lamborghini Squadra Corse. Dodatkowo, dostosowano działanie skrzyni biegów Xtrac, która, choć jest standardem we wszystkich samochodach LMDh, może być indywidualnie dostrajana do wymagań poszczególnych modeli. Zespół pracował również nad systemem kontroli trakcji oraz sprawdzał działanie podzespołów, dokonując obszernych testów aerodynamicznych.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment