Za pośrednictwem RM Sotheby’s na sprzedaż trafiło Ferrari 512 BB z 1979 roku. Właściciel żąda 230 000 funtów. Pojazd znajduje się w Chobham w Wielkiej Brytani. To zaledwie jeden z sześciu egzemplarzy przeznaczonych na rynek brytyjski, wykończony w kolorze AzzuroMetallizzato.
Choć Ferrari powszechnie kojarzone jest z kolorem czerwonym, a konkretnie z Rosso Corsa, to w całej swojej historii firma zawsze korzystała z bogatej palety kolorów, aby zaspokoić gusta wymagających właścicieli. Podczas gdy czerwień mogła być modna w latach 70. i 80., entuzjaści chętnie szukają dziś samochodów w rzadszych odcieniach, pozwalając im wyróżnić się w morzu czerwieni.
W połowie produkcji 512 BB (podwozie o numerze 25571) trafiło do Maranello Concessionaires w listopadzie 1978 roku. Wykończono go w kolorze Azzurro Metallizzato, wyjątkowo rzadkim w przypadku 512 BB – tylko sześć z dostarczonych do Wielkiej Brytanii 512 BB RHD miało nadwozia w tym odcieniu. Stało się własnością Boba Houghtona, założyciela znanego warsztatu specjalizującego się w Ferrari z siedzibą w Cheltenham. Houghton posiadał samochód przez dwa lata, zanim sprzedał go Jamesowi Michaelowi Jonesowi, również z Cheltenham, który zatrzymał go na kolejne dwa lata, zanim sprzedał pojazd Carlo Maiello z Richmond w 1986 roku, w którym to momencie samochód był już przemalowany na czerwono.
To właśnie w posiadaniu Maiello 512 BB znalazło się w książce The Complete Ferrari autorstwa Rogera Hicksa i Keitha Bluemela, opublikowanej w 1994 roku. Na przestrzeni ostatnich czterdziestu pięciu lat samochód zmieniał wielokrotnie właścicieli. Pojazd poddano procesowi odrestaurowywania w 2005 roku.
W 2015 roku otrzymało certyfikat FerrariClassiche, potwierdzający zachowanie oryginalnego podwozia i silnika. Podczas tego procesu potwierdzono oryginalny kolor samochodu Azzurro Metallizzato, a później zdecydowano, że samochód zostanie rozebrany do gołego metalu i przywrócony do pierwotnego odcienia.
Dołączony plik historii obszernie opisuje ostatnie dwadzieścia lat pod względem prac konserwatorskich i serwisowych pokazując, że ten 512 BB był regularnie doglądany przez znanych specjalistów marki w ostatnich latach. Ostatnia wymiana paska rozrządu została przeprowadzona przez Foskers w marcu 2022 r., wykazując wówczas przebieg 22 895 mil – co oznacza, że od tego czasu samochód przejechał mniej niż 1000 mil. Ponadto uważa się, że od nowości przejechał mniej niż 24 500 mil. Ostatni coroczny serwis samochodu został przeprowadzony w marcu 2023 roku, również przez Foskers, a dalsze prace podjęto w grudniu 2023 roku. Samochód został wyposażony w nowe głośniki i nowe radio z funkcją Bluetooth, co zwiększyło ogólną przyjemność z jazdy podczas długich podróży.
Samochód został dwukrotnie zaproszony do wystawienia na LondonConcours: najpierw w 2019 r., a ostatnio w 2024 r., gdzie był dumnie prezentowany i został bardzo dobrze przyjęty przez publiczność.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment