fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo 1900C SS Berlinetta by Zagato z 1955 roku trafiła na aukcję

Alfa Romeo 1900C SS Berlinetta by Zagato z 1955 roku trafiła na aukcję

Za pośrednictwem RM Sotbey’s wystawiono na sprzedaż Alfę Romeo 1900C SS Berlinettę by Zagato z 1955 roku. Właściciel żąda za auto 745 000 dolarów. 

Ta berlinetta 1900C SS Zagato może pochwalić się wyścigową historią, oryginalnym silnikiem i niedawną przebudową mechaniczną, dzięki czemu jest to wspaniały egzemplarz, idealny do jazdy lub ekspozycji. Według danych Alfy Romeo, eksperta od modeli Petera Marshalla i włoskiego badacza samochodów Johna de Boera, podwozie numer 01955 jest 23. z 39. zbudowanych egzemplarzy i drugim samochodem dostarczonym w 1955 roku.

Zbudowana we wrześniu 1954 roku Alfa Romeo była wyposażona w silnik o numerze 00891, który pozostaje w aucie do dziś, o czym świadczą stemple. Jako samochód z pierwszej serii w połowie produkcji, ten 1900C został ubrany w nadwozie Zagato ze standardowym dachem i otrzymał wyścigową maskę z pojedynczym wlotem powietrza.

W marcu 1955 roku Alfa Romeo została dostarczona swojemu pierwszemu właścicielowi, dr Vincenzo Fornasariemu, klientowi Zagato, który posiadał również Maserati A6G/54 Zagato. Syn doktora, Luigi Fornasari, wystartował modelem 1900C w wyścigu Mille Miglia nr 415 w maju 1955 roku, gdzie zajął 11. miejsce w klasie i 38. w klasyfikacji generalnej. W tym sezonie zajął również 3. miejsce w klasie (11. w klasyfikacji generalnej) w Bolzano-Mendola, 1. miejsce w klasie (11. w klasyfikacji generalnej) w Aosta-Gran San Bernardo i 2. miejsce w klasie (5. w klasyfikacji generalnej) w Stella Alpina.

Na początku 1959 roku Alfa Romeo została zmodyfikowana i sprowadzona do Stanów Zjednoczonych, gdzie była własnością Erniego Mendickiego, znanego dealera, kierowcy wyścigowego i kolekcjonera z Oakland w Kalifornii. Po przejściu pod opiekę Jima Keowna z Monterey, 1900C została nabyta przez Jima Cesari, kolekcjonera z Palo Alto, który był aktywny w wyścigach vintage. Pan Cesari prowadził kampanię berlinetty w Monterey Historics i Sears Point pod koniec lat 70., zanim – kilka lat – później wystawił samochód na sprzedaż.

Alfa Romeo została następnie zakupiona od pana Cesari przez Ugo Piccagli, który mieszkał w Teksasie, ale brał udział w europejskich imprezach – prowadził 1900C w 1986 Targa Florio i 1987 Mille Miglia Storica. Później nabyty przez wieloletniego właściciela rzadki Zagato był wystawiany w Muzeum Blackhawk w połowie 2000 roku.

W 2016 roku Alfa Romeo została odświeżona przez specjalistów z Phil Reilly & Co. w Corte Madera w Kalifornii, w tym naprawiono hamulce, pompę hamulcową i koło zamachowe. Po przejściu dalszych prac w 2022 roku Super Sprint został zaoferowany przez RM Sotheby’s rok później, kiedy to nabył pojazd obecny opiekun. Nabywca zainwestował wówczas ponad 129 000 dolarów w mechaniczne odświeżenie, które obejmowało przebudowę silnika, gaźników i skrzyni biegów, a także ponowne nawiercenie chłodnicy i wiele innych działań. Od tego czasu cieszył się samochodem podczas kilku imprez turystycznych, w tym Colorado Grand 2023.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: RM Sotheby’s

Previous post
Charles Leclerc wygrał GP Włoch. Sainz dojechał na P4
Next post
Założyciel Pagani uważa, że hybrydy są stratą czasu

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo 1900C SS Berlinetta by Zagato z 1955 roku trafiła na aukcję