Ponad 200 pojazdów z 17 krajów walczyło o nagrodę Pebble Beach Concours d’Elegance 2018. Zwycięzca mógł być tylko jeden – Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta z 1937 roku w nadwoziu wykończonym ciemnym, niebieskim lakierem. Auto, które niedawno przywrócono do pierwotnego stanu, po raz pierwszy pokazano szerszej publice w 1938 podczas Berlin Motor Show.
Właścicielami Alfy Romeo są David i Ginny Sydorcik, którzy nie kryli swojego zadowolenia z przyznanej nagrody:
Ten samochód jest jednym z zaledwie pięciu wyprodukowanych i ostatnio został całkowicie odnowiony, co wymagało bardzo dużo wysiłku i poświęcenia od wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt.
Auto pokonało takie tuzy, jak m.in. 1929 Duesenberg J Murphy Town Limousine czy 1948 Talbot-Lago T26 Grand Sport Figoni Fastback Coupe. Co ciekawe, to dopiero trzecia Alfa Romeo, która zgarnęła najwyższe laury podczas Pebble Beach – wcześniej nagrody powędrowały do 8C 2900B Touring Spider w 1988 roku i 8C 2900B Touring Coupe w 2008 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=v1uD5xUeadg
David Sydorcik jest znany w środowisku kolekcjonerów. W swoim garażu ma m.in. powojenne Astony Martiny w nadwoziu Zagato. Samą Alfę Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta kupił cztery lata temu. Pojazd był w całkiem niezłym stanie, ale wciąż niewystarczającym, by konkurować w Concours d’Elegance, stąd też podjęto decyzję o jego odrestaurowaniu. Jak się okazało – warto było, po stokroć!
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment