fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo Giulia kontra seria 3, A4, klasa C i S60

Alfa Romeo Giulia kontra seria 3, A4, klasa C i S60

Mat Watson z CarWow sprawdził, jak najnowsze BMW serii 3 wypada na tle innych „usportowionych” samochodów klasy premium z segmentu D, w tym Alfy Romeo Giulii.

Już na samym wstępie można odnieść wrażenie, że włoski reprezentant jest na straconej pozycji. BMW seria 3 to nowy zupełnie nowy model, tak samo jak Volvo S60. Z kolei Audi A4 i Mercedes klasy C niedawno przeszły facelifting, w przeciwieństwie do Giulii, o czym wspomniał Mat – „no cóż, Alfa Romeo nic ostatnio nie zrobiła z tym samochodem”.

Wszystkie samochody zostały ocenione pod kątem designu, wnętrza, praktyczności i właściwości jezdnych. Pod względem ceny na brytyjskim rynku najkorzystniej wypada klasa C, a najmniej korzystnie – Volvo S60. Jednak po uwzględnieniu wyposażenia standardowego różnice się zacierają. 

Mat Watson nie miał złudzeń, co do zwycięzcy pierwszej kategorii. Małe Concorso de Eleganza wygrała właśnie Giulia w odmianie Veloce z niebieskim lakierem Blu Misano. Cytując prowadzącego – „nawet w zwykłej odmianie ten samochód prezentuje się wybornie, wyróżnia się, sprawia, że kierowca wygląda i czuje się wyjątkowo”. Na drugim miejscu wylądowało BMW, które przy okazji zdało test „kijka prawdy” (the stick of truth) za sprawą prawdziwych rur wydechowych, a nie coraz popularniejszych atrap. 

W myśl zasady, że nie ma ludzi idealnych, a także rzeczy, tak i Giulia ma swoje wady. Prowadzący CarWow skrytykował wnętrze za niezbyt przyjemne w dotyku plastiki w dolnej części. Za to jakość wykonania takich elementów, jak manetki do zmiany przełożeń i kierownicy sprawiają bardzo pozytywne wrażenie. System multimedialny, mimo że został ładnie wkomponowany, jest najgorszy pod względem obsługi w stosunku do wszystkich pozostałych konkurentów biorących udział w tym teście. Podobnie Giulia wypada pod względem miejsca dla pasażerów tylnego rzędu. Przestronny (na papierze) bagażnik okazuje się mało ustawny, a dostęp do niego nie jest najlepszy – na przykład w mniej pojemnym Mercedesie można zmieścić więcej różnego rodzaju sprzętu, w tym walizek. Podobać się za to mogą sportowy design wnętrza i bardzo dobra pozycja za kierownicą – „po prostu wiesz, że jazda tym autem będzie przyjemna”.

Za to pod względem jazdy Alfa Romeo od razu przypadła do gustu Matowi:

Powiem wprost, na krętej drodze Giulia wydaje się znacznie bardziej sportowa od pozostałej dwójki (Volvo i Mercedesa). Zaraz sprawdzimy, jak się prowadzi – wybieram tryb ręczny. I zdecydowanie to auto jest bardziej sportowe, sprawia wrażenie małego sportowego samochodu i można zapomnieć, że mamy do dyspozycji z tyłu dwa miejsca. Jest bardzo szybka. Kiedy przyciśniesz naprawdę mocno, zaczniesz wyjeżdżać na zewnątrz. Silnik jest również dobry, przekładnia automatyczna jest okej w trybie ręcznym, momentami ciężko trafić w manetki w zakręcie. Podsumowując: Alfa dała mi dużo frajdy. Po zmianie trybu jazdy na bardziej komfortowy czuć, że zawieszenie jest sztywne i może nie filtruje tak nierówności, ale nie można mu zarzucić tego, że jest niekomfortowe. W trybie automatycznym (i komfortowym) skrzynia ma zauważalne lekkie opóźnienie w reakcji na kickdown. Zużycie paliwa jest całkiem niezłe. Jedyne co mnie irytuje, to szum powietrza. Może Alfa nie jest tak komfortowa, jak Mercedes, ale jestem gotów poświęcić komfort na rzecz prowadzenia. 

W oficjalnym werdykcie Mata Watsona Volvo zajęło ostatnie miejsce, tuż za Mercedesem. Giulia znalazła się na trzecim miejscu, co jest zasługą designu i sportowych odczuć za kierownicą. Srebro otrzymało Audi, a złoto –BMW. Nic, tylko czekać na rewanż z udziałem zmodernizowanej Giulii

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
W Abarth Days 2019 wzięło udział ponad 5000 osób
Następny wpis
Tak wygląda produkcyjna Alfa Romeo Tonale

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Alfa Romeo Giulia kontra seria 3, A4, klasa C i S60