W sobotę 5 i niedzielę 6 października w Mediolanie odbyło się największe oficjalne spotkanie fanów marki Abarth w historii. Pobito tym samym ustanowiony podczas wcześniej edycji rekord. W Abarth Days 2019 wzięło udział 5000 fanów i ponad 3000 samochodów z logo skorpiona na masce. Aż 3500 osób zdecydowało się na jazdy próbne.
Hucznie zapowiadaną wielką niespodzianką był debiut Abartha 695 70° Anniversario, stanowiącego hołd dla pierwszych 70 lat istnienia marki. Bezsporny król imprezy w limitowanej edycji urzekł wszystkich swoim nowym, regulowanym spojlerem, zielonkawym lakierem nadwozia Monza 1958 z kontrastującymi szarymi elementami Campovolo.
Tło dla Abarth Days 2019 stanowiła mediolańska dzielnica innowacji Mind z torem wyścigowym o długości około 3 kilometrów. Ogromne wrażenie na odwiedzających zrobiła przejażdżka na fotelu pasażera w rajdowym Abarthcie 124 Rally (takim samym jeździ ekipa Dariusz Poloński i Łukasz Sitek).
Spośród atrakcji należy wymienić obecność dj-ów na głównej scenie, którzy zadbali o „elektryzującą muzykę”, występy kaskaderskie na BMX-ach, pokaz klasycznych i nowych pojazdów marki Abarth czy strefy gier dla młodzieży i dzieci. Nie zabrakło także obszarów dedykowanych partnerom, czyli typowo sponsorskie stoiska takich firm, jak Abarth Racing Sabelt, Manpower Exteris, LM Gianetti, EGV1 oraz Mopar.
Treści związane z imprezą były chętnie obserwowane w internecie. Film z premiery Abartha 695 70° dotarł do ponad 140 tysięcy osób. W mediach społecznościowych pojawiło się ponad 90 tysięcy reakcji na informacje związane z Abarth Days 2019.
Organizatorzy imprezy udowodnili, że są w stanie tworzyć wydarzenia wielkiego formatu, godnie reprezentując markę ze skorpionem w logo oraz propagując historię włoskiej motoryzacji. Wielu odwiedzających należy do stale rosnącej społeczności Abartha, składającej się obecnie z 77 oficjalnych klubów (prawie dwukrotnie więcej niż w 2016 roku).
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment