Odbywający się od 11 do 15 czerwca 42. wyścig 1000 Miglia jest historyczną rekonstrukcją tzw. „najpiękniejszego wyścigu na świecie” – jak to zwykł określać Enzo Ferrari. Ponad 400 modeli weźmie udział w tegorocznej edycji przeznaczonej dla samochodów zabytkowych. Ponad 50 z nich to Alfy Romeo co oznacza, że to najliczniej reprezentowana marka. Stellantis wystawi dwa modele z zabytkowej kolekcji Alfy Romeo, zwykle prezentowane w muzeum w Arese: 1900 Super Sport (1954) i 1900 Super Sprint (1956).
Pierwszy z nich znajdzie się w rękach Nicoli Lariniego, mistrza DTM z 1993 roku za kierownicą Alfy Romeo 155 V6 TI oraz pilota rajdowego – Luki Ciucciego. Powrót Lariniego do wyścigów z Alfą Romeo z pewnością dostarczy silnych emocji wszystkim fanom sportów motorowych, a zwłaszcza fandomowi Alfisti, którzy pamiętają jego wyczyny w klasie Touring w latach 90. 1900 Super Sprint (1956) zostanie powitany z takim samym entuzjazmem i da z siebie wszystko, prowadzony przez Andreę Farinę, dziennikarza i eksperta od samochodów zabytkowych wraz z pilotem Davide Cironim, influencerem i YouTuberem ze szczególną pasją do silników mechanicznych.
Dwóm zabytkowym samochodom towarzyszyć będzie nowa Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport – specjalna limitowana seria, którą marka dedykuje pierwszemu zwycięstwu Alfy Romeo w wyścigu 1000 Miglia w 1928 roku z modelem 6C 1500 Super Sport. Publiczność będzie mogła również po raz pierwszy zobaczyć Alfę Romeo Junior w ruchu – nowy kompaktowy samochód przywracający sportowy charakter włoskiej marki w największym segmencie na rynku europejskim.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment