Limitowane wersje Giulii i Stelvio zostały stworzone, aby uhonorować pierwsze zwycięstwo Alfy Romeo w Mille Miglia w 1928 roku modelem 6C 1500 Super Sport. Było to pierwsze z rekordowej serii 11. zwycięstw włoskiej marki w tym legendarnym wyścigu. Wyróżniają się czarnymi emblematami Quadrifoglio i wstawkami z włókna węglowego wykończonymi w kolorze czerwonym. Podczas, gdy oba wyczynowe modele będą nadal dostępne w Europie i na innych światowych rynkach, ten duet edycji specjalnych będzie oznaczał ostatni rozdział dla modeli Quadrifoglio z podwójnym turbodoładowaniem V6 w Stanach Zjednoczonych.
Na zewnątrz dostrzec można nowe logo z czarnym tłem, akcenty z włókna węglowego, czarne zaciski i aluminiowe felgi o średnicy 19 cali w Giulii i 21 cali w Stelvio. Oprócz przedstawionego na zdjęciu czarnego lakieru Nero Vulcano, nabywcy mogą zamówić je w kolorze Rosso Etna (czerwony), podczas gdy Giulia jest również dostępna w klasycznym kolorze Bianco Alfa (biały). Modele są również wyposażone w adaptacyjne reflektory matrycowe Full-LED z grafiką inspirowaną Tonale, które zostały wprowadzone wraz z ostatnim liftingiem.
Alfa Romeo wybrała nowy materiał z włókna węglowego z czerwonym wykończeniem deski rozdzielczej, konsoli środkowej i paneli drzwiowych. Możemy również znaleźć czerwone logo Super Sport i specjalne numerowane hafty na przednich zagłówkach. Wyposażenie obejmuje 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 8,8-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy.
W Europie te specjalne edycje są wyposażone w mocniejszą wersję 2,9-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 520 KM, który jest dostępny w wyprzedanym modelu Quadrifoglio 100° Anniversario. Moment obrotowy trafia na tylne (Giulia) lub wszystkie cztery koła (Stelvio) za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej przekładni, wspomaganej przez mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu pochodzący z odmiany GTA. Oba modele korzystają również z układu wydechowego Akrapovic.
W Stanach Zjednoczonych klienci otrzymają nieco słabszą odmianę V6 twin-turbo o mocy 512 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 307 km/h dla sedana i 283 km/h dla SUV-a. Ten ostatni setkę osiąga w 3,6 sekundy.
Alfa Romeo ogłosiła ograniczoną światową produkcję 275 sztuk modelu Giulia i 175 sztuk modelu Stelvio, z czego 72 sztuki sedana i 52 sztuki SUV-a przeznaczone są na rynek amerykański.
Ceny w Stanach Zjednoczonych zaczynają się od 86 770 USD za Giulię Quadrifoglio Super Sport z 2024 r. i 94 370 USD za Stelvio Quadrifoglio Super Sport.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment