Włoski producent opublikował zaktualizowane dane techniczne najmocniejszego wariantu Juniora – Veloce EV. Ostatecznie zamiast 240 KM auto rozwija o 40 KM, czyli 280 KM. W dobie elektryfikacji uzyskanie wyższej mocy raczej nie stanowi większego wyzwania.
Alfa Romeo opublikowała poprawione specyfikacje Junior Veloce EV po zakończeniu programu dynamicznego rozwoju. Według producenta testy wykazały, że moc silnika elektrycznego wynosi 280 KM, co odpowiada mocy w modelach Giulia, Stelvio i Tonale oferowanych w odmianach Veloce. Firma ujawniła również wartość maksymalnego momentu obrotowego silnika elektrycznego: 345 Nm.
Początkowo oczekiwano, że Junior Veloce będzie dzielił swój pojedynczy silnik elektryczny z blisko spokrewnionym Abarthem 600e i Lancią Ypsilon HF. Rodzi się zatem pytanie, czy dodatkowe testy w przypadku dwóch wspomnianych modeli udowodnią, że mają one również wyższą moc.
Oprócz najwyższej mocy, Alfa Romeo Junior Veloce może pochwalić się zawieszeniem obniżonym o 25 mm w porównaniu do pozostałych wariantów, w połączeniu z przednimi i tylnymi stabilizatorami poprzecznymi, mechanizmem różnicowym Torsen na przedniej osi i zestawem 20-calowych felg. Producent twierdzi, że układ kierowniczy jest najbardziej bezpośredni w segmencie, a przednie tarcze mają większą średnicę – 380 mm.
Alfa Romeo twierdzi, że wszystkie ulepszenia sprawiają, że Junior Veloce EV oferuje wiodącą w klasie dynamikę jazdy, na równi z wycofanymi Giuliettą i MiTo. Kolejnym etapem dla Juniora będzie pierwsza runda testów prasowych, zaplanowana na poligonie Balocco Proving Ground, bowiem model musi jeszcze przejść fazę homologacji. Alfa Romeo ogłosiła, że dziennikarze będą mogli po raz pierwszy przejechać się po torze w konfiguracji Langhe, który rozciąga się na ponad 20 km.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment