Maserati świętuje 20. rocznicę modelu MC12 prezentując dwie edycje specjalne MC20 – Icona i Leggenda. Modele charakteryzują się różnymi malowaniami stworzonymi w ramach programu Maserati Fuoriserie i zostaną wyprodukowane w limitowanej liczbie 20 sztuk każdy.
Maserati MC20 Icona ma niebiesko-białe nadwozie, które odzwierciedla kolory oryginalnego MC12 Stradale. Górna część nadwozia jest pomalowana w kolorze Icona Bianco Audace Matte, kontrastując z Blu Stradale w dolnej części. Koła inspirowane modelem Trident są chromowane, a zaciski hamulcowe wykończone na niebiesko. Maserati dodało również włoską flagę tuż pod napisem MC20 na profilu, pokrywę silnika z włókna węglowego i automatycznie ściemniające się lusterka.
Maserati MC20 Leggenda oddaje hołd samochodowi wyścigowemu MC12 GT1 zespołu Vitaphone Racing. Pojazd w takich właśnie barwach zdobył trzy zwycięstwa i dwa drugie miejsca w 24-godzinnym wyścigu Spa (z 27. wszystkich zwycięstw MC12 w mistrzostwach FIA GT). Nowoczesna reinterpretacja łączy odcienie Nero Essenza i Digital Mint Matte z uderzającymi żółtymi akcentami. Całość dopełaniają czarne felgi, za którymi skrywają się czarne zaciski hamulcowe.
Wnętrze edycji specjalnych również korzysta z zabiegów Fuoriserie. Wyposażenie jest bogate, w tym monokokowe fotele wyścigowe, system audio Sonus Faber, więcej ADAS, funkcja podnoszenia przedniej osi i pakiet z włókna węglowego. Icona ma tapicerkę Nero/Blu, podczas gdy Leggenda ma ciemniejszą konfigurację Nero. Każda seria ma swoją nazwę wyhaftowaną na zagłówkach i specjalną plakietkę na pokrywie silnika.
Maserati nie ogłosiło żadnych ulepszeń osiągów dla modeli Icona i Leggenda w stosunku do standardowego MC20 co oznacza, że zmiany są czysto kosmetyczne. Nie znamy również cen limitowanych wersji specjalnych i nie wiemy, ile z nich zostało już sprzedanych. Pomimo oczywistych różnic w charakterze i pozycjonowaniu na rynku, Maserati MC12 z 2004 roku zawsze było przedstawiane jako inspiracja dla Maserati MC20 z 2020 roku.
Podobieństwa między tymi dwoma supersamochodami obejmują układ z silnikiem montowanym centralnie, ramę z włókna węglowego, a nawet identyczną moc wyjściową – 630 KM. Jednak MC20 dostarcza je z 3-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem, w przeciwieństwie do wolnossącego 6-litrowego V12 Ferrari MC12.
Poza bardziej egzotycznym wyglądem zaprojektowanym przez Giorgetto Giugiaro, MC12 był również o wiele bardziej ekskluzywny niż MC20, z wersją drogową Stradale ograniczoną do zaledwie 50. sztuk.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment