Na platformie Steam pojawiła się gra Assetto Corsa EVO, która – według opisu – ma na nowo zdefiniować realizm i cechy jednej z najpopularniejszych wieloplatformowych symulatorów jazdy. Produkcja Kunos Simulazioni ma zadebiutować jeszcze w 2024 roku.
Prace nad nowym tytułem, stanowiącym kontynuację Assetto Corsy (nie Competizione), rozpoczęły się w 2019 roku. Twórcy obiecują, że w momencie debiutu EVO, gra będzie zawierała kilka niespodzianek. Wraz z publikacją produktu na platformie Steam, zaprezentowano pierwsze oficjalne zdjęcia.
Wydawcy 505 Games i Digital Bros w swoich komunikatach sugerowali, że premiera Evo nastąpi latem 2024 roku. W rzeczywistości jednak dokładna data premiery nie została ujawniona – wiadomo jedynie, że symulator powinien być dostępny na platformie Steam nie później, niż 31 grudnia 2024 roku. Kunos Simulazioni chcą mieć pewność, że w momencie debiutu gra będzie spełniać ich własne kryteria jakościowe, o czym wspomniał sam współzałożyciel i dyrektor wykonawczy w rozmowie z Traxion – Marco Massarutto.
Na stronie Steam w informacjach dotyczących produktu Assetto Corsa Evo znajdziemy nie tylko zdjęcia, ale również informacje o minimalnych oraz zalecanych wymaganiach sprzętowych. Co istotne, gra będzie obsługiwać gogle VR oraz trzy ekrany. Jednocześnie społeczność simracingowa ma obawy o to, jaką przyszłość czeka tytuł Assetto Corsa Competizione, oficjalny symulator GT World Challenge SRO, który w 2024 roku doczekał się dwóch DLC: samochodów GT2 wraz z torem Red Bull Ring, jak również osobnego DLC z legendarną nitką Nordschleife.
Włoskie studio Kunos Simulazioni w przypadku najnowszej produkcji EVO już nie będzie korzystać z silnika Unreal Engine. Sama gra pod względem koncepcyjnym bardziej ma przypominać to, co oferowało pierwsze wydanie Assetto Corsy, aniżeli Competizione. Tym samym spodziewać się możemy szerokiej gamy samochodów zarówno wyścigowych, jak i drogowych, wraz ze wsparciem tzw. modów tworzonych przez społeczność. Podstawowy tytuł wydany w 2014 roku do dzisiaj cieszy się niemałą popularnością właśnie przez wzgląd na bardzo bogatą ofertę osób specjalizujących się w tworzeniu własnego contentu, w tym torów i samochodów. Do tego zrzesza ona fanów jazdy kontrolowanymi bokami.
Firma zapowiedziała dopracowanie wszelkich szczegółów na najwyższym poziomie, z naciskiem na model jazdy. Na oficjalnej stronie Stream przeczytamy:
Podobnie, jak jej poprzednik, Assetto Corsa EVO będzie zawierać samochody różnych klas obejmujące wiele lat historii motoryzacji: od samochodów drogowych, klasyków i hipersamochodów po samochody wyścigowe – największe ikony świata motoryzacji i sportów motorowych. Każdy pojazd jest odtwarzany za pomocą zaawansowanego systemu, który symuluje osiągi mechaniczne, elektroniczne i aerodynamiczne w połączeniu z wiernością torów stworzonych przy użyciu technologii Laserscan.
Społeczność liczy na to, że wszelkie bolączki tytułu z członem Competizione w nazwie zostaną naprawione w najnowszej produkcji. Mile widziane byłyby wbudowany system matchmakingu oraz możliwość ustawiania strategii pit stopowej w przypadku wyścigów ze zmianami kierowców.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment