fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Aukcja Finarte w Padwie kusi włoskimi klasykami

Aukcja Finarte w Padwie kusi włoskimi klasykami

25 października 2019 roku w Padwie odbędzie się aukcja organizowana przez Finarte. Na sprzedaż wystawionych zostanie 27 włoskich samochodów. 

Najstarszym pojazdem w ofercie jest francuski De Dion-Bouton DY z 1913 roku, a najmłodszym – Porsche 911 GT3 RS Weissach Package z 2018. Łącznie wystawionych na aukcję zostanie 55 aut, w tym 21 opracowanych przez włoskich producentów:

  • Lancia Lambda Drop-head Coupe 1928
  • Alfa Romeo 6C 1750 Turismo Cabriolet 1930
  • Lancia Augusta 1935
  • Fiat 508 C 1938
  • Alfa Romeo 6C 2500 Sport 1947
  • Cisitalia 202 Cabriolet Gran Sport 1948
  • Fiat 1100 S Berlinetta 1949
  • Alfa Romeo 1900 C Super Sprint 1954
  • Fiat 600 1956
  • Stey Puch 500 1957
  • Fiat Abarth 750 Spyder Zagato 1958
  • Autobianchi Bianchina 110 DB  1958
  • Maserati 3500 GT 1959
  • Autobianchi Bianchina Cabriolet 1960
  • Maserati 3500 GT 1961
  • Lancia Appia Convertible Vignale 1962
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale Bertone 1962
  • Steyr-Puch 650 TR 1964
  • Fiat Dino Spider 1969
  • Alfa Romeo 2000 GT Veloce 1973
  • Fiat 131 Abarth Rally Bertone 1976
  • Qvale A.G. Mangusta 1991
  • Ferrari 512 TR 1992
  • Lancia Delta Integrale Martini S 1992
  • Ferrari 512 TR 1993
  • Ferrari 575M Maranello
  • Abarth Zerocento 2009

Maserati 3500 GT Carrozeria Touring z 1961 roku, o numerze podwozia AM101*1714 był pojazdem, który służył do codziennego przemieszczania się samemu Juanowi Manuelo Fangio. Według nieoficjalnych informacji, ten egzemplarz był testowany przez producenta w celu odkrycia wszelkich niedoskonałości lub niedociągnięć. Liczba w nazwie samochodu nawiązuje do pojemności jednostki, która ma 3,5 litra i rozwija 220 KM przy 5500 obr./min. Ten wyjątkowy samochód jest w stanie rozpędzić się do maksymalnej prędkości 230 km/h. Jednostka współpracuje z 4-biegową przekładnią automatyczną. Masa własna wynosi 1420 kilogramów. Model ten zadebiutował w 1957 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Auto wymaga kompletnej renowacji, a mimo to eksperci spodziewają się, że jego cena na aukcji może sięgnąć od 475 do 575 tys. euro! Z kolei cena wywoławcza podobnego modelu z 1959 roku, w doskonałym stanie technicznym, wynosi 280 tys. euro. 

Alfa Romeo 6C 2500 Sport z 1947 o numerze podwozia 915303 to auto, które może osiągnąć najwyższą cenę – nawet 825 tys. euro. Kabriolet Pininfariny zaprezentowano 4 października 1946 roku podczas wydarzenia Premieres Journees d’Elegance. To jeden z najbardziej ikonicznych pojazdów swojego okresu. Tym autem w wyścigach startowali dwaj znani kierowcy – Giorgio Pelassa z Turynu i Gaetano Coppola. Obaj wystartowali w Mille Miglia. Samochód jest w doskonałym stanie technicznym – brał on udział w 2018 Coppa d’Oro delle Dolomiti oraz zakwalifikował się do ostatniej edycji historycznego wyścigu wytrzymałościowego Mille Miglia

Nie lada gratką jest Cisitalia 202 Cabriolet Gran Sport z 1948, o numerze podwozia 089SC. To bardzo rzadki samochód i tylko kilka egzemplarzy przetrwało. Pierwszym właścicielem był tzw. gentelmen driver, czyli Luigi Della Chiesa. Autem w 1949 roku w wyścigach startował Paola Della Chiesa. Od ponad 40 lat pojazd jest częścią kolekcji znanego historyka i eksperta, Nino Balestry. Właściciel o swoim aucie wypowiada się w samych superlatywach:

Moim zdaniem piękno kabrioletu, który określamy mianem pierwszej serii, z dzieloną szybą przednią, zderzakami w kolorze nadwozia, osłoną chłodnicy z 23 cienkimi ostrzami, pozostaje niezrównane. Powiedziałbym nawet, że trzyma wiek lepiej niż coupe. A coupe wciąż oczarowuje. Jest to doskonały projekt designerski, nawet jeśli spojrzeć na to, że minęło już kilka dekad. Kabriolet jest ponadczasowy. Jeśli używasz go na co dzień, pozostaje prawie niezauważony. Jest to polerowany monolit, bez dodatków, bez niczego, co zakłóca czystość linii. Nieśmiertelny. Spójrz na to uważnie i pomyśl, że samochód ma praktycznie siedemdziesiąt lat. Niesamowite.

Ten egzemplarz został odrestaurowany w późnych latach 70. Od tamtego czasu cieszy się doskonałym stanem technicznym.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Finarte

Poprzedni wpis
FCA podsumowało wyniki sprzedaży w Europie w trzecim kwartale
Następny wpis
YouTuber przywrócił do życia spalonego Huracana

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Aukcja Finarte w Padwie kusi włoskimi klasykami