fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

FCA podsumowało wyniki sprzedaży w Europie w trzecim kwartale

FCA podsumowało wyniki sprzedaży w Europie w trzecim kwartale

FCA zamyka trzeci kwartał znacznym wzrostem sprzedaży w Europie we wrześniu (+12,8%). W tym trzymiesięcznym okresie grupa sprzedała łącznie 200 200 pojazdów, co stanowi 5,4% udziału w rynku. Silne wzrosty odnotowane przez wszystkie marki we wrześniu stanowią pozytywny sygnał.

Alfa Romeo odnotowała 25,9% wzrost sprzedaży w ostatnim miesiącu kwartału sprzedając ponad 4100 pojazdów i utrzymując udział na stabilnym poziomie 0,3%. Oprócz 33,9% wzrostu sprzedaży we Włoszech, marka odnotowała również pozytywne wyniki w Niemczech (+21,5%), Francji (+26,0%), Wielkiej Brytanii (+5,5%) i Hiszpanii (+100,0%). Sprzedaż we wrześniu była szczególnie dobra dla Giulii (+19,0%), Stelvio (+39,9%) i Giulietty (+51,1%).

Lancia, oferowana wyłącznie we Włoszech, kontynuowała dobrą passę: sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 34,9% – do 11 000 pojazdów. W samym wrześniu odnotowano wzrost o 23,3% (blisko 4200 aut), przy stabilnym udziale w rynku na poziomie 0,3%. Cała w tym zasługa Ypsilona, będącego jednym z najpopularniejszych modeli we Włoszech. Dzięki ciągłym aktualizacjom i nowym pakietom wyposażenia (najnowszym przykładem jest nowa specjalna seria Monogram wprowadzona w październiku tego roku), Ypsilon był drugim najchętniej kupowanym autem we wrześniu, ustępując jedynie Pandzie. Średni wiek klientów kupujących Ypsilona w 2019 roku był niższy niż w 2018 roku. To pojazd szczególnie często wybierany przez kobiety.

Sprzedaż marki Fiat wzrosła o 10,8% porównując pierwsze trzy kwartały do analogicznego okresu poprzedniego roku. Osiągnięto wynik blisko 49 tysięcy sprzedanych pojazdów, przy udziale 3,8%. W Hiszpanii sprzedaż wzrosła o 60,%, w Niemczech o 26,8%, we Francji o 8,3% i we Włoszech o 3,4%. Najchętniej wybierane są 500 i Panda. Liderem w segmencie A była pięćsetka, której sprzedaż wzrosła o 5,8% do ponad 17,4 tys. sztuk. Sprzedaż Fiata Pandy wzrosła o 11,6% w ujęciu kwartalnym. Marka wprowadziła również pierwszą w historii „luksusową” Pandę wraz z debiutem odmiany Trussardi.

Kilka innych modeli również odnotowało pozytywne wyniki. Model 500X, który nadal znajdował się w pierwszej dziesiątce w europejskim segmencie małych samochodów typu SUV, zamknął kwartał wzrostem sprzedaży we wrześniu o 40,0%, co również jest zasługą niedawno wprowadzonej odmiany Sport. Fiat Tipo zaś może pochwalić się wzrostem o 111,6%, a 500L o 6,5% – w obu przypadkach wyniki były lepsze niż średnie rezultaty dla analogicznych segmentów.

Jeep zamknął kwartał z prawie 40 200 sprzedanymi pojazdami i udziałem w rynku na poziomie 1,1%. We wrześniu sprzedaż wzrosła o 18,1% do ponad 11 800 pojazdów, a udział w rynku wyniósł 0,9%. W okresie od początku roku do końca września nastąpił wzrost sprzedaży o 0,8%, do blisko 132,4 tys. pojazdów, a udział w rynku utrzymał się na stabilnym poziomie 1,1%. Marka odnotowała pozytywne wyniki we Francji (+36,9%), Włoszech (+27,7%), Niemczech (+6,3%) i Hiszpanii (+4,6%). Sprzedaż Renegade’a wzrosła o 26,2% w ujęciu kwartalnym, 40,65% we wrześniu i 14,4% od początku roku. Klienci Jeepa coraz częściej wybierają wykończenia typu premium.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Alfa Romeo Montreal w futurystycznej wizji
Następny wpis
Aukcja Finarte w Padwie kusi włoskimi klasykami

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

FCA podsumowało wyniki sprzedaży w Europie w trzecim kwartale