fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Aventador LP780-4 Ultimae powstał na pożegnanie modelu

Aventador LP780-4 Ultimae powstał na pożegnanie modelu

Po 10 latach dobiega kres Aventadora. Wariant LP780-4 Ultimae będzie ostatnią wersją tego supersamochodu, po czym zastąpi go nowy flagowiec. Powstanie tylko 600 egzemplarzy wariantu Ultimae – 350 coupe i 250 roadsterów.

W zamyśle Automobili Lamborghini Ultimae ma być wielką i finalną wersją modelu, napędzanego tradycyjnym silnikiem spalinowym V12. I mając to na uwadze, producent z Sant’Agata Bolognese stanął na wysokości zadania, dopracowując tę wersję pod wieloma względami. Pod względem wizualnym pojazd zachowuje dość stonowaną stylistykę znaną z wariantu S z osiągami i możliwościami krzykliwego SVJ

6,5-litrowy silnik V12 w Aventadorze Ultimae rozwija moc 780 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 40 KM więcej względem eski i 10 KM więcej w stosunku do SVJ. Zabiegi redukujące masę popłaciły – LP780-4 waży 25 kg mniej niż Aventador S i szczyci się takim samym stosunkiem mocy do masy, jak SVJ.

Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, jednosprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni, która jest w stanie zmieniać przełożenia w zaledwie 50 milisekund. Dzięki temu Ultimae coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 355 km/h, podczas gdy roadster jest o jedną dziesiątą sekundy wolniejszy do setki i na dostatecznie długiej prostej pomknie z taką samą prędkością.

Jeśli chodzi o różnice między coupe a roadsterem, kolejną z nich jest waga – ten pierwszy ma masę 1550 kg, zaś ten drugi – 1600 kg. Mimo to oba warianty Ultimae są wyposażone w magnetyczne zawieszenie pushrod, system tylnych kół skrętnych oraz węglowo-ceramiczne hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.

Mimo osiągów porównywalnych z wariantem SVJ, Lamborghini nie zdecydowało się na tak krzykliwą stylistykę. Nie znajdziemy tu szalonego i wielkiego tylnego skrzydła, wielu nowych załamań, przetłoczeń czy wlotów powietrza. Nowy przedni zderzak korzysta z aktywnego splittera i klap wlotowych, dzięki czemu wydajność aerodynamiczna i efektywność chłodzenia są równie wydajne, co w przypadku SVJ. Z tyłu zastosowano aktywne skrzydło, które może pracować w jednej z trzech pozycji, maksymalizując osiągi i prowadzenie. Opcje malowania Aventadora Ultimae obejmują 18 kolorów w standardzie, a liczba ta może wzrosnąć do ponad 300 dzięki usłudze personalizacji Ad Personam.

Wewnątrz zastosowano komfortowe fotele z Aventadora S, wyróżniające się wyhaftowanym napisem Ultimae, zaś na słupku A po stronie kierowcy znajdziemy informacje o numerze konkretnego egzemplarza. Cyfrowy wyświetlacz TFT pod deską rozdzielczą można dowolnie konfigurować, wyświetlając tryby jazdy lub sterując łącznością. Funkcje komunikacji i rozrywki aktywowane są głosem i obsługiwane przez Apple CarPlay. System telemetrii Lamborghini jest dostępny jako opcja, aby zapewnić kierowcom przydatne dane na torze.

Aventador Ultimae zadebiutuje na Goodwood Festival of Speed w dniach 8-11 lipca.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Horacio Pagani wyjaśnił, dlaczego nadwozie Huayra R miało być ładne i aerodynamiczne
Next post
Giulie GTA i GTAm zostaną pokazane podczas Festiwalu Prędkości Goodwood

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Aventador LP780-4 Ultimae powstał na pożegnanie modelu