Najnowsza edycja Festiwalu Prędkości Goodwood odbywa się w bieżącym roku w dniach 8-11 lipca. Alfa Romeo zdecydowała, że to idealna okazja na brytyjski debiut Giulii w najmocniejszych wariantach GTA i GTAm ze względu na legendarny wyścig górski Hillclimb.
Festiwal Prędkości Goodwood to jedno z najważniejszych wydarzeń w światku motoryzacyjnym, zrzeszające multum sportowych samochodów oraz fanów motorsportu. W pierwotnej formule był poświęcony przede wszystkim pojazdom zabytkowym, a jego pierwsza edycja miała miejsce w 1993 roku. Jednym z punktów kulminacyjnych jest krótki wyścig górski, którego trasa mierzy zaledwie 1,86 km. I właśnie dlatego Giulia GTA i Giulia GTAm idealnie nadają się do uczestnictwa w tym wydarzeniu – będą mogły zaprezentować swoje ponadprzeciętne możliwości. W końcu powstały z myślą o jeździe torowej i stanowią formę uczczenia 110. rocznicy powstania marki.
W fazie rozwoju Giulii GTA i GTAm byli zaangażowani inżynierowie zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN, jak również dwaj kierowcy – Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. To właśnie ta dwójka testowała oba modele na słynnym obiekcie Balocco Providing Grounds, dokonując ostatnich szlifów. Autem jeździł również Jean-Philippe Imparato, nowy dyrektor Alfa Romeo.
Na początku maja 2021 roku dziennikarze największych motoryzacyjnych magazynów zostali zaproszeni do udziału w testach najmocniejszych wariantów Giulii. I wszyscy byli pod nie lada wrażeniem właściwości jezdnych obu wersji.
Giulia GTA i GTAm została opracowana na bazie odmiany Quadrifoglio. Oba warianty stanowią hołd dla modeli GTA i GTAm z lat 60. Pojazdy zostały dopracowane pod względem aerodynamicznym, w dodatku przeszły kurację odchudzającą, a z 2,9-litrowego silnika V6 wykrzesano dodatkowe 30 KM mocy. Rozwijające 540 KM samochody są w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 3,6 sekundy.
Swoje wrażenia z jazdy tym modelem opisał m.in. Maciej Ziemek, dziennikarz motoryzacyjny i członek jury Car of the Year.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment