fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Bella Italia i jej nowe turboserce

Bella Italia i jej nowe turboserce


Salon samochodowy w Paryżu kręci się na całego. Oto najciekawsza nowinka ze stoiska Lancii – czarna i mocna i wcale nie chodzi o rozsadzające serce espresso…

W stolicy Francji świat poznał Lancię Delta Hard Black w z nowym silnikiem 1,4 MultiAir/140 KM. Tak, tak to motor okrzyknięty najlepszym nowym silnikiem roku  2010…

Nowe serce spełnia normę Euro 5. Biorąc pod uwagę stosunek: emisji do mocy, jest to jeden z najlepszych silników benzynowych pod słońcem (ledwie 132 g/km w cyklu mieszanym). Jest on również niepokonany w swojej klasie pod względem zużycia paliwa oraz dostępności momentu obrotowego: 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym i 230 Nm przy 1750 obr/min.

Wszystko przez technologię MultiAir… W porównaniu do zwykłego silnika benzynowego o takich samych wymiarach, silnik MultiAir osiąga większą moc (do 10 proc.) i większy moment obrotowy (do 15 proc.), zużywając znacznie mniej paliwa (do 10 proc.) i emitując mniej CO2 (do 10 proc.). Tajemnicą silnika MultiAir jest nowy elektrohydrauliczny układ sterowania zaworami. Spalanie i emisje zanieczyszczeń ulegają zmniejszeniu dzięki kontroli powietrza przepływającego bezpośrednio przez zawory dolotowe silnika bez zastosowania zaworu dławiącego.

Dlatego właśnie silnik 1,4 MultiAir Turbo/140 KM montowany w Lancii Delta zapewnia większą moc i moment obrotowy przy niskich prędkościach, jak również niższy poziom spalania. Seryjnie montowany jest też układ Start&Stop. Moc na przednie koła przenosi nowa, 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów.

Całą tą mieszaninę pomysłów inżynierskich przykrywa seksowna karoseria, którą wyróżnia specjalny, czarny matowy kolor. Mało kto wie, że ten ekskluzywny lakier wymaga długiego procesu lakierowania – ponad 4 godziny na samochód. Tak wypieszczona Lancia Delta Hard Black najlepiej wygląda zawieszona na jedynych w swoim rodzaju, 18-calowych felgach w kolorze nadwozia…

Debiut nowego silnika MultiAir zbiegł się z wprowadzeniem do gamy Lancii Delta jeszcze jednej jednostki: 120 KM 1,4 T-Jet zgodnej z Euro 5. Zielone ludki z Greenpeace się cieszą, a reszta świata wpatruje się w zdjęcie zamieszczone na finał Smiley

Poprzedni wpis
Po co Ci sprzęgło? Patrz na jej nogi!
Następny wpis
Kolejny sukces REZ Motorsport

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Bella Italia i jej nowe turboserce