fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Czwartym modelem Lamborghini miał być sedan

Czwartym modelem Lamborghini miał być sedan

Firma przyjrzała się koncepcji Estoque z 2008 roku, zanim zdecydowała się na Lanzadora, który ma uzupełnić gamę składającą się z trzech modeli: Urusa, Revuelto i Temerario.

Włoski producent supersamochodów pracuje nad dodaniem czwartego, nowego elektrycznego GT opartego na koncepcyjnym Lanzadorze. Pojazd zadebiutował na żywo w Quali. Jednak na pewnym etapie firma rozważała stworzenie sedana, odrzucając pomysł wprowadzenia na rynek kolejnego SUV-a mając w portfolio Urusa. Dyrektor generalny Stephan Winkelmann chciał ożywić koncept sedana Estoque z 2008 roku z długim rozstawem osi, o czym wspomniał w wywiadzie dla CAR Magazine:

Przyjrzeliśmy się pomysłowi stworzenia samochodu GT, na który ostatecznie się zdecydowaliśmy. Ale rozważaliśmy kolejnego SUV-a oraz sedana na bazie Estoque, którego historia sięga 2008 roku – ale oba pomysły odrzuciliśmy. Niemniej Estoque był konceptem przez nas dalej rozwijanym, miał duży rozstaw osi i uznaliśmy, że to nie wygląda tak dobrze, jakbyśmy chcieli.

Lamborghini postawiło na styl. Estoque wygląda nieco osobliwie z czterema drzwiami i wyglądem przypominającym limuzynę. Pojazd w takiej formie zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku jako pierwszy model marki z silnikiem z przodu od czasu LM002. Lamborghini nigdy nie dostarczyło zbyt wielu informacji na temat tego konceptu, nawiązując do szeregu opcji układu napędowego, w tym V10 opartego na Gallardo, hybrydowego lub wysokoprężnego V8.

Zamiast tego otrzymamy Lanzadora, którego producent zapowiedział w zeszłym roku. Był to dwudrzwiowy, 1360-konny pojazd elektryczny, który miał wejść do produkcji w 2028 roku. Teraz Lamborghini twierdzi, że pojawi się pod koniec tej dekady lub na początku następnej i będzie pierwszym autem w pełni elektrycznym w całej historii włoskiego producenta z Sant’Agata Bolognese.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Previous post
125 razy FIAT
Next post
Sainz P3 i Leclerc P4 w Las Vegas. Ferrari zmniejszyło stratę do McLarena

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Czwartym modelem Lamborghini miał być sedan