Mediolański projektant i konstruktor nadwozi – Zagato – dostarczył pierwszy model Iso Rivolta GTZ.
Nadwozie sportowego coupe czerpie inspirację z ikonicznej Iso RivoltyA3, zaprezentowanej w 1963 roku. Protoplasta stał się ikoną sportu motorowego, wygrywając dwukrotnie w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w edycjach 1964 i 1965. Ponadto pojazd ten urzekał swoją stylistyką tak, że w pewnym stopniu wzorowane na nim były tak sławne samochody, jak Lamborghini Miura i Alfa Romeo 33 Stradale.
Współczesny model Iso Rivolta GTZjest próbą wprowadzenia tego klasycznego wzornictwa w XXI wiek poprzez przyjęcie neoklasycznego podejścia. Nadwozie składa się tylko z dwóch głównych elementów wykonanych z włókna węglowego, aby utrzymać niską masę.
GTZ kontynuuje również tradycję łączenia włoskiego stylu z amerykańskimi układami napędowymi. Iso napędza fabryczny silnik z Corvette Z06 – to 6,2-litrowe, turbodoładowane V8 LT4 o mocy 660 KM i 881 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi są imponujące – sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Producent nie poinformował, z jakimi przekładniami może współpracować ta jednostka – GM oferował 7-biegową skrzynię ręczną TR-6070 lub 8-biegowy automat GM 8L90. Na jednym ze zdjęć widoczny jest lewarek, który wskazuje, że w tym konkretnym egzemplarzu zastosowano przekładnię automatyczną.
Powstanie docelowo zaledwie 19 egzemplarzy Iso Rivolty GTZ. Pierwszy w nadwoziu Monza Green został dostarczony do Lucerny w Szwajcarii. Do tej pory zamówiono 9 sztuk, co oznacza, że jeszcze można zamówić 10 kolejnych egzemplarzy.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment