fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dziś 90-minutowy wyścig na Spa-Francorchamps

Dziś 90-minutowy wyścig na Spa-Francorchamps

Już dzisiaj o godzinie 20:30 wystartuje najdłuższy wyścig w sezonie Assetto Corsa Racing League GT3. Odbędzie się na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Potrwa aż 90 minut. To czwarta punktowana runda. Obecnie w klasyfikacji drużynowej zespół Scuderia ForzaItalia.pl, w Ferrari 488 GT3, zajmuje 2. miejsce ze stratą 1 punktu do lidera.

Na sukces naszej drużyny pracują Luka oraz Lucjan Próchnica. Zaś włoską motoryzację w barwach Scuderia ForzaItalia.pl reprezentują również Floyd Kowalsky i od rundy Spa-Francorchamps także Abra. Tor w Belgii jest jednym z najszybszych w całym kalendarzu. Mimo dość restrykcyjnego BoP-u (Balance of Performance), wciąż najwyższe prędkości na prostych zdaje się, że rozwijają Mercedesy-AMG GT3, które zdecydowanie zdominowały sesję prekwalifikacyjną. Luka wykręcił czas 2:18.532, Abra 2:18.750, Lucjan 2:18.795, a Floyd Kowalsky 2:19.902. 

Przykładowe okrążenie z Luką za kierownicą można obejrzeć na poniższym filmie:

https://youtu.be/Qw8r8VZYylw

Przejechanie jednego okrążenia na Spa-Francorchamps trwa około 2 minut i 18 sekund w aucie klasy GT3, na miękkiej mieszance, przy temperaturze powietrza wynoszącej około 28 stopni Celsjusza. Sam tor ma wszystko – szybkie zakręty, długie proste, sporo miejsc do wyprzedzania, zmiany wysokości, a także szykanę.

Około godziny 20:00 powinna wystartować transmisja na oficjalnym kanale ACRL na YouTubie. Wydarzenie będzie komentowane na żywo w języku angielskim. Po wyścigu można spodziewać się wywiadów z najszybszymi zawodnikami.

Tradycyjnie wrażeniami przed wyścigiem podzielili się nasi kierowcy, w tym Abra:

Po dobrym sezonie w ROS i praktycznie miesięcznej przerwie od ścigania znów mogę wrócić na tor. Postanowiłem od razu rzucić się na głęboką wodę i sprawdzić swoją formę na arenie międzynarodowej. Zawsze wiedziałem, że jeśli chcę osiągnąć mój cel bycia najlepszym, muszę w końcu pojechać w ACRL. Jeśli masz takie ambicje to musisz konkurować właśnie tutaj, ponieważ nie ma już niczego wyżej. Powiedziałbym, że jest to Formuła 1 simracingu. Poziom jest naprawdę wysoki, a ja czuję się jak debiutant. Po fantastycznym drugim miejscu na torze w Barcelonie w lidze ROS znowu wracam do roli ucznia. Pierwsze wnioski po prekwalifikacjach w ACRL mam takie, że tutaj zakwalifikowałem się z niższego miejsca niż przez cały sezon w ROS, chociaż uważam, że udało mi się złożyć całkiem niezłe okrążenie. Czasy uzyskiwane przez innych kierowców pokazują, że ciągle są obszary, gdzie mogę się poprawić i pojechać szybciej, dlatego zamierzam dalej na siebie naciskać i podnosić poprzeczkę. Z racji tego, że nie jadę w tym sezonie wszystkich wyścigów i nie rywalizuję w klasyfikacji generalnej to na dzisiaj idea jest taka, by jak najwięcej się nauczyć i zdobyć bezcenne doświadczenie, które będę mógł wykorzystać w kolejnych wyścigach.

Lucjan:

Po udanych prekwalifikacjach i kwalifikacjach w RoS-ie, czułem się mocny na Spa. Niestety, przy tak wysokiej temperaturze moje czasy okazały się relatywnie mało konkurencyjne. Wyścig może okazać się tym cięższy, zważywszy na dość surowy system wykrywający cięcia. Z drugiej strony wciąż mam sporo do urwania ze swojego najlepszego czasu ze względu na popełnienie jednego dużego błędu, co też widać na wykresie – nagły i mocny spadek prędkości o całe 20 km/h na końcu drugiego sektora. To było spowodowane nieco przestrzelonym hamowaniem. 

W kalendarzu sezonu GT3 czekają kierowców rundy na: Watkins Glen Boot (7 lipca), Paul Ricard (21 lipca), Barcelona GP (4 sierpnia) i Bathurst (18 sierpnia). Ten ostatni wyścig potrwa aż 90 minut, czyli tyle samo, co na Spa. Wcześniej miały miejsce zawody na torach: Red Bull Ring, Monza i Silverstone GP

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
Poloński i Sitek startują w Rajdzie Polski w Abarthcie 124
Następny wpis
Bolońskie lotnisko otrzymało nowe auto pomocnicze – Huracana

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Dziś 90-minutowy wyścig na Spa-Francorchamps