fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

FCA przedstawiło nowego szefa globalnego Alfy Romeo i Maserati

FCA przedstawiło nowego szefa globalnego Alfy Romeo i Maserati

Fiat Chrysler Automobiles wybrał Tima Kuniskisa na nowego szefa globalnego, odpowiedzialnego za marki Maserati i Alfa Romeo. Na tym stanowisku zastąpi on Reida Biglanda.

51-letni Kuniskis wcześniej pracował jako szef ds. samochodów osobowych marek Dodge, Chrysler i Fiat. FCA awansowała na jego miejsce Steve’a Beahma, który ma za zadanie skupić się na podniesieniu wyników sprzedaży w Ameryce Północnej, przy jednoczesnym sprawowaniu pieczy nad FCA Canada. Ten ostatni pełnił funkcję szefa Maserati North America, a także kierował łańcuchem dostaw Fiat Chrysler Automobiles do USA. Kierownictwo zdecydowało, że Bigland i Kuniskis wciąż będą zasiadać w radzie wykonawczej, czyli organie decyzyjnym najwyższego szczebla kierowniczego.

Podjęte zmiany mają pozwolić na dokładniejszy nadzór dwóch marek premium – Alfy Romeo i Maserati. Jak na razie FCA inwestuje miliardy dolarów, próbując napędzić sprzedaż pierwszej z nich. Mimo podjętych starań nie udało się osiągnąć optymistycznych założeń określonych w 2014 roku.

Tim dołączył do Chryslera w 1992 roku i piął po szczeblach kariery dzięki zaangażowaniu w obszarach biznesowych i marketingowych. Kuniskis może pochwalić się licencjatem Wydziału Administracji, który zdobył w państwowym uniwersytecie w Nowym Jorku.

W oficjalnym komunikacie, dyrektor generalny FCA, Sergio Marchionne, wyjaśnił powody zmian w strukturze:

Wprowadzając na rynek Giulię i Stelvio oraz Maserati Levante, musimy teraz skupić naszą uwagę na elementach handlowych, które będą napędzać globalny rozwój tych marek. Ponieważ Reid stworzył komercyjny grunt dla Alfy i Maserati, dzięki ogłoszonym dzisiaj decyzjom Tim będzie mógł poświęcić swoje siły wyłącznie na rozwój obu marek. W Ameryce Północnej, wraz z realizacją naszego planu przemysłowego, który obecnie znajduje się w zaawansowanym stadium realizacji, Reid będzie miał za zadanie przyspieszyć wzrost sprzedaży w USA i Kanadzie.

Jak na razie pierwszy miesiąc 2018 roku na rynku amerykańskim nie należy do udanych dla grupy FCA. Można mieć jedynie nadzieję, że wprowadzone zmiany przyniosą pożądane skutki i słupki sprzedaży już wkrótce gwałtownie powędrują w górę.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
Sprzedaż Alfy w USA wzrasta, Fiata maleje
Następny wpis
Puchar ForzaItalia.pl w ramach Classicauto Cup

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

FCA przedstawiło nowego szefa globalnego Alfy Romeo i Maserati