W sezonie 2018 jako partner dołączamy do serii rajdowo-wyścigowej Classicauto Cup! W ramach tej rywalizacji włoskie pojazdy będą dodatkowo klasyfikowane w pucharze ForzaItalia.pl. Start sezonu już 15 kwietnia!
Classicauto Cup to dobrze już znany miłośnikom motorsportu cykl imprez rozgrywany na wielu obiektach w Polsce. W tym sezonie eliminacje odbędą się na torach w Modlinie, Ułężu, torze FCA w Tychach oraz w Bednarach. Doświadczona ekipa organizatorów gwarantuje dobry poziom prób sportowych oraz duże możliwości treningowe. Cykl jest przeznaczony zarówno dla wprawionych kierowców, jak również dla osób, które chcą świadomie pracować nad swoimi umiejętnościami. CA Cup w ramach każdej eliminacji umożliwia trening pod okiem doświadczonych instruktorów.
Jak będzie wyglądał Puchar ForzaItalia.pl? Klasyfikujemy w ramach każdej z rund pojazdy włoskie. Aby klasyfikacja w ramach pucharu doszła do skutku, muszą wystartować co najmniej 4 włoskie pojazdy w jednej rundzie. Na koniec sezonu zostaną także podsumowane wyniki ze wszystkich eliminacji i stworzona klasyfikacja generalna. CA Cup adresowane jest nie tylko dla aut klasycznych, ale przede wszystkim ciekawych. W grupie 8 dopuszczone do startu będą także ciekawe, współczesne samochody, jak Giulia Q, Alfa 147 GTA, Punto HGT, Abarth 500 czy Fiat Barchetta. Zapraszamy do wspólnej zabawy na torach w tym sezonie!
Każda z eliminacji będzie relacjonowana na naszej stronie, postaramy się także przybliżyć pojazdy i sylwetki kierowców startujących w ramach naszego pucharu.
Harmonogram Classicauto Cup:
- 15 kwietnia – Tor Modlin
- 2 czerwca – Tor Bednary
- 22 lipca – Moto Park Ułęż
- 2 września – Tor FCA Tychy
- 7 października – Tor Modlin
Regulamin i auta dopuszczone w ramach pucharu ForzaItalia.pl
Regulamin Classicauto Cup definiuje różne grupy, do których zalicza pojazdy uczestników: Vintage, Oldtimer Classic, Oldtimer Sport, Youngtimer Sport, Youngtimer Classic, WRC Classic, WRC Sport oraz Modern Classics W ramach grupy Modern Classics dopuszczone będą auta wyprodukowane po roku 1995 w „najciekawszych” odmianach. Dla przykładu Alfa Romeo z silnikami V6 czy boxer, wszelkie modele Abartha, Fiaty 124, Barchetta lub Punto HGT.
Pełne regulaminy znajdziecie na stronie CA Cup i tam odsyłamy do szczegółowych definicji. Finalne wersje będą opublikowane 20. lutego. Do zobaczenia na torach w tym sezonie!
Tekst i zdjęcia: Jakub Strzemżalski
No Comment