fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ferrari 275 GTB/6C 1965 sprzedane za ponad 1,8 mln dolarów

Ferrari 275 GTB/6C 1965 sprzedane za ponad 1,8 mln dolarów

Podczas tegorocznej aukcji RM Sotheby’s w Arizonie, Ferrari 275 GTB/6C by Scaglietti z 1965 roku zostało sprzedane za ponad 1,8 mln dolarów. 

Ten model zadebiutował na salonie paryskim w 1964 roku jako następca 250 GT. Serce pojazdu stanowiła 3,3-litrowa konstrukcja Colombo V12 o mocy 280 KM. To był pierwszy drogowy samochód Ferrari wyposażony w niezależne tylne zawieszenie i 5-biegową przekładnię. 

Po roku od debiutu producent zastosował drobną modernizację w postaci nieco dłuższego „nosa”, dlatego też to właśnie ta pierwsza seria jest dzisiaj najbardziej pożądana. W październiku 1966 roku dokonano zmian w układzie napędowym, w efekcie czego narodził się nowy model. W całym okresie produkcji powstały zaledwie 454 egzemplarze 275 GTB.

Według badań eksperta marki Dyke’a Ridgley’a, egzemplarz o numerze podwozia 07241 jest jednym z zaledwie 59 samochodów typu shortnose, wyposażonych pierwotnie w sześć gaźników i jednocześnie jednym z zaledwie 248 aut sprzed modernizacji przodu.

Ten konkretny egzemplarz został wyprodukowany na rynek europejski. Budowę nadwozia wykończonego szarym kolorem Grigio Ferro ukończono w maju 1965 roku. Wnętrze auta wykończono ciemną skórą Beige Scuro. Jak twierdzi znawca marki Marcel Massini, Berlinetta została sprzedana przez dealera Ferrari M.G. w maju 1965 roku. W urzędzie przyznano Ferrari mediolańskie numery rejestracyjne MI A 18594. Dwa miesiące później pojazd powrócił do Modeny w celu przeprowadzenia czynności serwisowych.

W 1966 roku Zampolli, ówczesny właściciel, sprzedał swój drogocenny pojazd, który na przestrzeni kilku kolejnych lat wędrował z rąk do rąk, by w listopadzie 1972 roku zostać wyeksportowanym do USA. W 1976 w jego posiadanie wszedł Myron Schuster z Brooklynu w Nowym Jorku. Z autem nie rozstawał się przez imponujące 25 lat. W 1977 roku przeprowadził zakrojone na szeroką skalę czynności serwisowe i renowacyjne. Poza przebudową silnika zmieniony został kolor nadwozia na tradycyjny czerwony Rosso

W 2001 Ferrari sprzedano. Rok później ten wyjątkowy model wziął udział w FCA National Concours w Los Angeles w maju 2020 roku. W 2005 275 GTB/6C przeszło częściową renowację i ponownie zostało sprzedane. Nowy nabywca również przeprowadził czynności renowacyjne, m..in. zastępując starą tapicerkę skórzaną nową, beżową. 

W lipcu 2012 roku w posiadanie Ferrari wszedł Skip Barber, były kierowca wyścigowy. Wkrótce auto wysłał na renowację. W styczniu 2013 roku podczas Cavallino Classic 275 GTB otrzymało prestiżową nagrodę Platinum Award, a niedługo potem – certyfikat Ferrari Classiche. W momencie aukcji auto miało przejechane 57048 kilometrów. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: RM Sotheby’s

Previous post
Ferrari wyróżnione w Red Dot Award
Next post
Ferrari i klienci zebrali 1 mln euro na walkę z pandemią Covid-19

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Ferrari 275 GTB/6C 1965 sprzedane za ponad 1,8 mln dolarów