Za pośrednictwem RM Sotheby’s sprzedano Ferrari Dino 246 GT E-Series by Scaglietti z 1973 roku. Pojazd z nadwoziem wykończonym w kolorze Blue Metallizzato ostatnie lata spędził w Chobham w Wielkiej Brytanii.
Przed swoją przedwczesną śmiercią w 1956 roku, Alfredo „Dino” Ferrari – syn Enza – zaprojektował silnik V6 z podwójnym wałkiem rozrządu, przeznaczony zarówno do użytku drogowego, jak i wyścigowego. Ten typ jednostki został po raz pierwszy użyty przez Ferrari w 1967 roku w nowym samochodzie, który zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Turynie. Nazwa „Dino” uhonorowała zmarłego syna Enzo, a Dino 206 GT pokazało, że Ferrari może konkurować z takimi markami, jak Porsche, produkując samochód sportowy w niższej cenie, jednocześnie oferując mnóstwo włoskiego stylu i polotu.
Ten konkretny egzemplarz Dino 246 GT z serii E został ukończony 27 lipca 1973 r. i wykończony w olśniewającej kombinacji kolorów Blue Metallizzato i Beige. Podwozie 06950 zostało określone jako egzemplarz z kierownicą po prawej stronie przeznaczony na rynek brytyjski, z elektrycznie sterowanymi szybami i standardowymi kołami Cromodora. Pojazd dostarczono jako nowy do dystrybutora Ferrari pułkownika Ronniego Hoare’a, Maranello Conessionaires Limited z Egham za 4922 funtów.
Następnie został sprzedany przez Dovey Motor Co. w Cardiff 24 października 1973 r. George’owi A. Boella Esq z Southampton. Zgodnie z dokumentami znajdującymi się w aktach, pan Boella handlował podwoziem Dino 246 GT o numerze 05122, na które Dovey udzielił kredytu w wysokości 4950 funtów.
Egzemplarz o podwoziu 06950 pozostaje wykończone w kolorze Blue Metallizzato, z chromowanymi zderzakami stanowiącymi doskonały akcent dla tego uderzającego odcienia. Dino jeździ na kołach Cromodora Dino owiniętych oponami Michelin XWX. Wnętrze wykończono beżowym winylem i wyposażono w fotele w stylu Daytona, elektrycznie sterowane szyby i radio Blaupunkt. Na podstawie zdjęć numerów i dołączonego do samochodu raportu Massini, podwozie, nadwozie, silnik i skrzynia biegów są zgodne z numerami. W momencie katalogowania licznik kilometrów wskazywał 15 638 mil (25 167 km).
Ten piękny Dino 246 GT był prezentowany z aktualnym dokumentem V5C zarejestrowanym w Wielkiej Brytanii, a także skórzaną teczką Dino zawierającą: okresową książeczkę gwarancyjną Ferrari, podręcznik obsługi, konserwacji i serwisu i katalog części zamiennych. Samochód posiada również unikalną tablicę rejestracyjną „246 FS”.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment