fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Fiat 500X Sport zadebiutował we Florencji

Fiat 500X Sport zadebiutował we Florencji

Nowy Fiat 500X w odmianie Sport zadebiutował w Ośrodku Technicznym imienia Luigiego Ridolfiego w Coverciano, we Florencji. To miejsce pełni funkcję siedziby Włoskiej Federacji Piłki Nożnej i zostało wybrane nieprzypadkowo – producent w ten sposób chce uhonorować 20-letnią współpracę oraz zaakcentować wspólne wartości łączące 500X Sport ze… sportem. 

Zdaniem Fiata, topowy wariant odnowionej pięćsetki X jest bezpieczniejszy, daje więcej frajdy z jazdy, korzysta z zaawansowanych nowinek technicznych i oferuje lepsze osiągi. Te ostatnie są zasługą nowego silnika FireFly Turbo 1.3, z którego inżynierowie wykrzesali 150 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Producent obiecuje spalanie na poziomie 6,1 litra (według NEDC).

Dopracowano zawieszenie, zmniejszając prześwit o 13 mm w porównaniu do odmian Urban  Cross. Wyróżnikiem wersji Sport są m.in. przekalibrowany układ kierowniczy, 19-calowe felgi i bardziej sportowy wygląd. Jak twierdzi producent – to sportowy crossover, jakiego do tej pory nie było. Więcej o tym modelu opowiedział Luca Napolitano piastujący funkcję dyrektora marki Fiat i Abarth w regionie EMEA:

Podobnie, jak reprezentacja narodowa w piłce nożnej, 500X pochodzi z Włoch, tu został zaprojektowany i skonstruowany w fabryce FCA w Melfi i jest przygotowany „do występów” na całym świecie – do tego stopnia, że wraz z kultową 500 może stać się najbardziej globalnym modelem w ofercie Fiata. Wprowadzony na rynek w 2014 roku i odnowiony w ubiegłym , Fiat 500X jest liderem w swoim segmencie we Włoszech i na stałe zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce w Europie, a także odnotował najwyższy wzrost sprzedaży poza Włochami: + 12%. 500X został wyprodukowany w ponad 500 000 sztuk. Nie można również zapominać, że jest to model Fiata, który bardziej niż jakikolwiek inny pozyskuje sobie nowych Klientów innych marek lub segmentów, a to dzięki swojej uniwersalności, dużej przestronności i „wrodzonej” możliwości dostosowania się do każdego rodzaju użytkowania, nawierzchni i stylu jazdy.

Producent twierdzi, że wprowadzone w 500X Sport zmiany zaowocowały w lepszej dynamice, zwiększonym bezpieczeństwie i to wszystko bez uszczerbku dla wygody. Potwierdzają to liczby – 8% wzrost przyspieszenia bocznego, zmniejszona podsterowność o 26% i nadsterowność w ekstremalnych warunkach o 17%. 

Elegancki styl zagościł także we wnętrzu, co podkreślają ciemny odcień przednich słupków, specjalna grafika wskaźników TFT, aluminiowa gałka dźwigni biegów, sportowa, ścięta u dołu kierownica ze skóry oraz detale w wykończeniu Myron z akcentami w kolorze czerwonym Seduzione. Wnętrze uzupełniają nowe ekskluzywne fotele z czarnej tkaniny z winylowymi wstawkami i szarym logo 500.

Z zewnątrz pojazd wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, standardowymi felgami w rozmiarze 18 cali lub opcjonalnymi, większymi o cal. Oprócz ekskluzywnego koloru nadwozia Seduzione, do wyboru są: biały Gelato, szary Moda, niebieski Italia i czarny Cinema. Pomijając ostatni, całą resztę można połączyć z czarnym dachem. 

Co ciekawe, w ślad 500X idzie również 500L, w którego przypadku producent także rozszerzył gamę o wariant Sport, przeznaczoną dla rodzin ceniących dynamiczny styl. W ofercie Fiata znajdziemy także Tipo Sport

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Ferrari: Restrykcje dotyczące emisji i dźwięku zagrażają jednostkom V12
Następny wpis
Lamborghini uhonorowało Ferdinanda K. Piëcha modelem Sián

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Fiat 500X Sport zadebiutował we Florencji