Mat Watson z Carwow przetestował na torze Alfę Romeo Giulię GTAm (egzemplarz nr 320 spośród 500) i Porsche 911 GT3.
Giulia GTAm korzysta z 2,9-litrowego silnika o mocy 540 KM. W stosunku do wersji wyjściowej Quadrifoglio wyróżnia się brakiem tylnej kanapy, lepszą efektywnością aerodynamiczną oraz niższą masą własną. Na brytyjskim rynku ceny tego pojazdu startują z pułapu około 150 tys. funtów – to równowartość około 800 tys. zł. Czas przejazdu na torze wyniósł 47,6 sekundy.
Porsche 911 GT3 kosztuje od 127 820 funtów, czyli około 685 tys. zł. Sercem pojazdu jest 4-litrowy silnik wolnossący, kręcący się do 9000 obr./min i rozwijający 510 KM. Moment obrotowy w wysokości 470 Nm trafia wyłącznie na tylną oś. W tak skonfigurowanym pojeździe na tej samej nitce toru Matowi udało się osiągnąć czas o 1,5 sekundy lepszy w porównaniu do Giulii – 46,1 sekundy.
Ponadto w ramach testu porównano czas przyspieszeń oraz efektywność hamowania – Porsche rozpędza się do 96 km/h w 3,46 s, a do 160 km/h w 7,53 s, podczas gdy na dokonanie tego samej Alfy Romeo potrzebuje, analogicznie, 4,24 i 8,27 s. Hamowanie z prędkości 160 km/h trwa 3,96 s w przypadku Porsche i 4,24 w przypadku GTAm.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment