W dniach 29-31 sierpnia 2008 roku odbył się w Częstochowie IV Zlot Ogólnopolskiego Klubu Alfa Romeo – ALFAHOLICY.NET.
Zlot rozpoczął się w samo południe zbiórką w Olsztynie pod ruinami zamku, gdzie zostały rozdane identyfikatory, gadżety od Głównego Sponsora Zlotu Firmy JAAN AUTOGLASS oraz nr startowe wszystkim uczestnikom zlotu. Pod olsztyńską restauracją Spichlerz zagościło około 50 Alf Romeo, w tym kilka 33ek, śliczne GTVki jak i tylno napędowa 75ka. Prócz nich w zlocie udział wzięło również BMW oraz dwie urocze Lancie, jedna Dedra Integrale, druga zaś zabytkowa 1300 Beta Coupe.
Po zakończeniu rejestracji wykonano pamiątkową sesje fotograficzną, którą niestety popsuł coraz mocniej padający deszcz. Spod ruin olsztyńskiego zamku, Alfiści udali się do głównej bazy zlotu, kampingu Oleńka, mieszczącego się tuż przy Sanktuarium na Jasnej Górze. Tam wszyscy uczestnicy dostali wolny czas na zadomowienie się w pokojach. Wieczorem wszyscy się spotkali przy wspólnym grillu oraz piwku, rozpoczęły się niekończące dyskusje o samochodach. W trakcie trwania wieczornej imprezy organizatorzy dali nam do napisania mały sprawdzianie z wiedzy o Alfie Romeo. Czas nam umilała muzyka puszczana przez naszego kolegę DJ Rudixa oraz jego koleżankę Ole. Impreza przebiegła dość spokojnie, ponieważ większość była już myślami przy porannym wypadzie na lotnisko.
Drugi dzień rozpoczął się dla co niektórych za wcześnie i na wariata zlotowicze lecieli do aut, którymi wyruszyliśmy na lotnisko w Rudnikach. Niestety tempo narzucone przez pana policjanta na motorze, który prowadził kawalkadę samochodów przez miasto, spowodowało niemiłą kolizję w centrum miasta. Na szczęście bezinteresowna pomoc kolegów z klubu nieco załagodziła skutki tego zdarzenia i już niecałą godzinę później wszyscy uczestnicy byli na płycie lotniska Aeroklubu Częstochowskiego w Rudnikach.
Tam też, dołączyli do nas kolejni uczestnicy, z pośród nich szczególnie wyróżniały się Alfa 156 GTA, Lancia Dedra Turbo oraz Fiat Coupe Turbo. Impreza na lotnisku była podzielona na różne konkurencje: jedna to wyścigi na ćwierć mili, obsługiwane przez profesjonalną firmę, która udostępniła najnowszy sprzęt do pomiarów, druga próba sprawnościowa, składała się z kilku mniejszych wyścigów: na torze, na trolejach, test Stewarta (jazda z piłeczką na masce) do klasyfikacji generalnej liczone były również takie konkurencje jak rzut kołem zamachowym, oraz toczenie opony na czas.
Wyścigi na ćwierć mili okazały się świetną zabawą, a uczestnicy, którzy zostali podzieleni na 4 klasy robili co mogli by wykręcić jak najlepsze czasy. 3 próby w eliminacjach wyłoniły półfinalistów klas. Następnie półfinały, gdzie liczyło się już tylko zwycięstwo, a nie czas, wyłoniły finalistów. Niestety sporo uczestników nie wytrzymywało ciśnienia i robiło falstarty. Jednak takie błędy już się nie pojawiły w finałach gdzie zwycięzcami zostali oo_v_oo w AR 155 (klasa Mini), bobryt w AR 155 (klasa Profi), Zyga w 156 GTA (Profi Max) oraz rafal_wardas w Fiacie Coupe (klasa Turbo).
Najwięcej adrenaliny chyba jednak dostarczyła jazda po torze na czas. Ostre przyspieszanie i hamowanie, oraz manewrowanie między oponami bardzo się spodobało uczestnikom, którzy wykręcali coraz lepsze czasu. Największym chyba problemem jednak było zatrzymanie się w określonym punkcie, co czasem psuło świetne czasy przejazdu. Co ciekawe na torze najlepiej sobie poradziły 4 AR 156 w tym dwa diesele!
Konkurencje na trolejach i test Stewarta to już była prawdziwa loteria, ale i świetna zabawa. Każdy mógł spróbować swoich sił i każdy myślę się świetnie bawił. Wszystkie konkurencje sprawnościowe odbywały się pod czujnym okiem instruktorów doskonalenia jazdy Silesia.
{mosimage
Całość imprezy uzupełniło przepyszne jedzenie z grilla, oraz pokaz Naszego Sponsora firmy JAAN AUTOGLASS zajmującej się szybami samochodowymi, w trakcie pokazów zajęli się szybami klubowiczów, oczywiście gratis.
Późnym popołudniem wszyscy uczestnicy wrócili do Oleńki, a wieczorem czekała nas kolejna zabawa przy piwie, grillu i muzyce. Tym razem nikt sobie niczego nie żałował i impreza wygasła dopiero późną nocą.
Ostatniego dnia, każdy kierowca miał możliwość sprawdzić swój samochód na hamowni, oraz dzięki koledze Fredowi podpiąć swoje auto pod komputer. Wszystko to znowu ożywiło dyskusje na temat naszych kochanych autek.
Zlot zakończyło wręczenie nagród dla zwycięzców. I tak oto zwycięzcą konkursu wiedzy o AR został Rigobert który zdobył również I miejsce w klasyfikacji generalnej zlou, najlepszą kobietą za kółkiem została Natalia żona naszego kolegi DDEvila, tytuł najlepszego kierowcy pośród panów przypadł Robenowi tak samo jak II miejsce w klasyfikacji generalnej, a III miejsce w klasyfikacji generalnej zajął patryk_wey. Najładniejszym autem IV Zlotu Klubu Alfaholicy.net została wybrana Lancia 1300 Beta Coupe Stikera, który w nagrodę dostał obiecane Alfa Romeo 8C Po zakończeniu ceremonii rozdania nagród nadszedł czas pożegnanie i powrotów do domów. IV Zlot Miłośników Marki Alfa Romeo przeszedł do historii jednak już teraz Wszyscy myślą o kolejnym V już Zlocie Alfaholikow.
Ł¹ródło: alfaholicy.net
No Comment