fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Kolejny dziennikarz wybrałby Giulię Q zamiast M3 Competition

Kolejny dziennikarz wybrałby Giulię Q zamiast M3 Competition

Po raz kolejny Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i BMW M3 Competition G80 stanęły ze sobą w szranki. Tym razem w ramach materiału realizowanego na potrzeby PistonHeads

Już na samym początku dziennikarz Dan Prosser zwrócił uwagę na aparycję obu pojazdów. Skrytykował dzieło szefa działu designu BMW Domagoja Dukeca, który zresztą usilnie broni swojego projektu podkreślając, że osłona chłodnicy to tylko składnik całości, a sam samochód ma na celu wyróżniać się. Największym jednak echem odbiło się jego stwierdzenie, że „dobry projekt nie jest ładny ani brzydki”. 

Jednak potencjalny klient rozważający zakup najmocniejszego sedana klasy premium bardziej niż samym wyglądem zainteresowany jest tym, jak jeździ. Oba auta mają 510 KM, jednak już na papierze włoski samochód zdaje się być faworytem, bowiem waży 145 kilogramów mniej (1580kg), podczas gdy jego rywal legitymuje się masą 1725 kilogramów! Zdaje się, że Bawarczycy nie wzięli sobie do serca znanego porzekadła, zgodnie z którym „nic tak dobrze nie wpływa na właściwości jezdne, jak niska masa własna”. No i jeszcze nisko osadzony środek ciężkości. 

Kto jest zwycięzcą tego porównania? Ano… Alfa Romeo:

Moim zwycięzcą jest Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Uwielbiam to elastyczne zawieszenie – po prostu działa wspaniale na brytyjskich, wyboistych drogach. Auto ma już 5 lat i to czuć najmocniej we wnętrzu. M3 po prostu ma w sobie prezencję, na odpowiednich drogach prowadzi się spektakularnie dobrze. Podejrzewam, że pomimo bardzo odważnej stylistyki, zdecydowana większość ludzi wybrałaby spośród tej dwójki BMW. Ja do nich nie należę. 

Jak widać Matt Prior i James Disdale z Autocar nie są jedynymi, którzy wybraliby Alfę Romeo Giulię Quadrifoglio zamiast BMW M3 Competition G80.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Tak wygląda Ferrari SF21 na sezon 2021
Next post
Charles sprawdził tempo kwalifikacyjne, a Carlos – wyścigowe

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Kolejny dziennikarz wybrałby Giulię Q zamiast M3 Competition