fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Kto odjedzie dużym Fiatem?

Kto odjedzie dużym Fiatem?

14 miast, 7 dni walki, ponad 1256 km trasy i miliony publiczności – to elitarny wyścig kolarski Tour de Pologne. A wśród tego zamieszania także Fiat.

1 sierpnia wyruszy w Polskę 67. Tour de Pologne UCI Pro Tour. Start w tym elitarnym wyścigu zapewniony mają najlepsze kolarskie ekipy na świecie skupione w gronie UCI ProTour. Dodatkowo pięć ekip zostanie zaproszonych przez organizatora, a wśród nich Reprezentacja Polski. Tradycyjnie już, oficjalnym sponsorem wyścigu jest marka Fiat. Na triumfatora imprezy czeka nagroda główna: Fiat Bravo z serii specjalnej Tour de Pologne.

18 lat. Tyle czasu upłynęło od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat jeździ z "tourem" od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku i jest zarazem najbardziej lojalnym partnerem wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami tej marki – w tym roku do ich użytku Fiat przeznaczył aż 40 aut. Zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy.

Tour de Pologne to kolarska Liga Mistrzów, więc nie każdy może wystartować w wyścigu, który zaliczany jest do grona 13 najważniejszych na świecie. Historia Tour de Pologne sięga 1928 roku, kiedy to po raz pierwszy rozegrano – wówczas "Bieg Dookoła Polski". Przełomowym momentem istnienia wyścigu był rok 1993, kiedy "za sterami" już Tour de Pologne zasiadł Czesław Lang. Wtedy peleton nabrał "zawodowego tempa", które wprowadziło go do kolarskiej elity. Dziś Tour de Pologne to marka, która jest rozpoznawalna nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.

Kolarze wystartują w Sochaczewie, a pierwszy etap zakończy się w Warszawie (175,1 km). Następnie kolumna wyścigu skieruje się na południe kraju. Drugi etap z Rawy Mazowieckiej do Dąbrowy Górniczej (240 km) doprowadzi kolarzy na Śląsk. Tam odbędą się etapy: z Sosnowca do Katowic (122,1 km) oraz z Tychów (start spod bramy tyskiego zakładu Fiat Auto Poland – 4 sierpnia) do Cieszyna (177,9 km). Następnie na zawodników czeka etap z Jastrzębia Zdroju do Ustronia (149 km) oraz historyczny odcinek z Oświęcimia, gdzie kolumna wyścigu odda hołd pomordowanym w byłym nazistowskim obozie Auschwitz-Birkenau, do Terma Bukowina Tatrzańska (228,5 km). Ostatni etap poprowadzi z Nowego Targu do Krakowa (163,9 km), gdzie po siedmiu dniach rywalizacji i przejechaniu 1256,5 km poznamy zwycięzcę.

Zawodnicy startujący w 67. Tour de Pologne walczyć będą przede wszystkim o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej – żółtą koszulkę. Organizatorzy przygotowali jednak jeszcze kilka innych możliwości wywalczenia "koszulek": Klasyfikacja Najaktywniejszy Zawodnik – czerwona koszulka Fiata, Klasyfikacja Punktowa, Klasyfikacja Najlepszy Góral.

67. Tour de Pologne to także największe w Polsce przedsięwzięcie logistyczne. Warto wiedzieć, że na trasie znajdzie się 400 km taśmy zabezpieczającej trasę, 13 km płotków ogrodzeniowych i 7 km banerów reklamowych. Transmisje z wyścigu trafią do 56 krajów.

W sumie na kolarzy uczestniczących w 67. Tour de Pologne UCI ProTour czekają trzy etapy płaskie, tyleż samo górskich oraz jeden pagórkowaty. Wyścig będzie bardzo trudny i wymagający świetnego przygotowania. Przed rokiem najlepszy był Włoch Alessandro Ballan. Kto tym razem zdobędzie kluczyki do nowego Fiata Bravo? Tego dowiemy się już 7 sierpnia na Krakowskich Błoniach.

Poprzedni wpis
Uwaga! Policja w Fiacie na prąd!
Następny wpis
A Ty co robiłeś w dzień Malucha?

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Kto odjedzie dużym Fiatem?