fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini pokazało Huracana Evo Spyder i Anvetadora SVJ Roadster

Lamborghini pokazało Huracana Evo Spyder i Anvetadora SVJ Roadster

Na targach motoryzacyjnych w Genewie Automobili Lamborghini S.p.A. zaprezentowało swoją najnowszą gamę modelową, czyli Avendatora SVJ Roadster i Huracana Evo Spyder.

Najmocniejszy seryjnie produkowany kabriolet w gamie Lamborghini – Aventador SVJ Roadster – napędzany jest 6,5-litrowym silnikiem V12 o mocy 770 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na obie osie za pośrednictwem przekładni automatycznej ISR o 7 przełożeniach. W efekcie kabriolet jest w stanie rozpędzić się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Od 0 do 200 km/h przyspiesza w 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. W stosunku do odmiany coupe, SVJ Roadster jest cięższy o 50 kilogramów. Dach tego modelu składa się z dwóch oddzielnych paneli wykonanych z włókna węglowego. Oba ważą po 6 kilogramów.

Aventador SVJ Roadster może poszczycić się zaawansowanymi rozwiązaniami z zakresu aktywnej aerodynamiki, zapewniające odpowiednią siłę docisku lub niewielkie opory powietrza. Pomagają w tym ruchomy przedni splitter i tylne skrzydło wykonane z włókna węglowego. Producent twierdzi, że tego rodzaju technologia poprawia prowadzenie w zakrętach – odpowiednie ułożenie prawej lub lewej strony skrzydła pozwala na zwiększenie siły docisku wybranego koła. Standardem są również tylna oś skrętna, węglowo-ceramiczne hamulce i specjalne stabilizatory poprzeczne o 50% sztywniejsze w stosunku do tych, znajdujących się w SVJ coupe.

Lamborghini wyprodukuje zaledwie 800 egzemplarzy Aventadora SVJ Roadstera. Pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone klientom na początku tego lata. Ceny rozpoczynają się od 387 007 euro w Europie, 573 966 dolarów w USA i 323 323 funtów w Wielkiej Brytanii.

Lamborghini Huracan Evo Spyder

Światowy debiut w Genewie zaliczył Huracan Evo Spyder, wyposażony w elektrohydrauliczny miękki dach, którego opuszczenie zajmuje 17 sekund i może zostać przeprowadzone podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Proces można zainicjować za pomocą przycisku.  

Pojazd napędzany jest 5,2-litrowym silnikiem wolnossącym V10 o mocy 640 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Masa własna „na sucho” wynosi 1542 kilogramy, co oznacza stosunek masy do mocy 2,41 kg/KM. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,1 sekundy, a do 200 km/h – 9,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 325 km/h. Dla porównania odmiana coupe legitymuje się analogicznymi wartościami – 3 s, 9,3 s i również 325 km/h. Różnice zatem są marginalne.

Huracan Evo Spyder wyposażony jest w Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), czyli system sprawujący pieczę nad tylną osią skrętną, dynamiką jednostki, rozłożeniem momentu obrotowego między osiami, czy kontrolę trakcji. Odmiana bez dachu wyróżnia się nieco zmodernizowanymi podzespołami zawieszenia oraz bardziej zaawansowaną w stosunku do coupe aerodynamiką.

Demonstracyjny egzemplarz w zielonym nadwoziu Verde Selvans porusza się na 20-calowych felgach Aesir, okalanych przez opony Pirelli P Zero. W jego wnętrzu znajdziemy połączenie alcantary i skóry, wraz z szwami w zielonym kolorze. Nowością jest ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8,4 cala. Klienci mają do wyboru różnie pakiety stylizacyjne oraz szeroki wachlarz opcji w ramach programu indywidualizacji Ad Personam.

Aby stać się posiadaczem Huracana Evo Spyder wystarczy kwota 202 437 euro w Europie, 181 781 funtów w Wielkiej Brytanii lub 287 400 dolarów w USA. Pierwsze egzemplarze trafią do nabywców wiosną tego roku.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Oto Puritalia Berlinetta. Ma 965 KM
Następny wpis
Oto Sciadipersia Cabriolet od Touring Superleggera

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Lamborghini pokazało Huracana Evo Spyder i Anvetadora SVJ Roadster