Automobili Lamborghini wzmacnia swoje zaangażowanie na scenie esportowej, prezentując swój pierwszy w historii zespół esportowy, składający się z 3 kierowców, którzy mają reprezentować włoską markę w międzynarodowych zawodach w 2022 roku.
Lamborghini zdecydowało się na stworzenie własnego oficjalnego zespołu, aby wykorzystać cenne doświadczenie zdobyte podczas The Real Race – wirtualnych mistrzostw dla samochodów jednomarkowych, które zadebiutowały w 2020 roku. Esports Team stanowi kolejną okazję do rozszerzenia obecności marki w sektorze, który stale się rozwija, jest wysoce konkurencyjny i oferuje możliwość przeżycia emocji porównywalnych z tymi, które towarzyszą prawdziwym wyścigom.
Trzej kierowcy simracingowi wybrani do reprezentowania marki w najważniejszych międzynarodowych zawodach esportowych to: Jordan Sherratt, Gianfranco Giglioli i Giorgio Simonini.
Sherratt urodził się w RPA w 1999 roku i zasłużył sobie na miejsce w zespole Lamborghini Esports dzięki sukcesom w ostatniej edycji The Real Race, wygrywając piętnaście z siedemnastu wyścigów i zdobywając dziewięć z dziesięciu pole position. Dominator drugiej edycji mistrzostw Lamborghini Esports dla regionu EMEA, który zwrócił na siebie uwagę po zajęciu trzeciego miejsca w 2020 roku, jest idealnym kandydatem do zespołu – zarówno ze względu na umiejętności, jakie zademonstrował w zawodach w ciągu ostatnich dwóch sezonów, jak i na to, że jest wielkim fanem marki Lamborghini, o czym sam wspomniał:
Wybór przez Lamborghini na Oficjalnego Kierowcę Sima wciąż jawi mi się niczym marzenie. Cała ciężka praca i poświęcenie, jakie włożyłem, zostały docenione i wreszcie mogę je spełnić! Chcę podziękować Lamborghini za zaufanie, jakim mnie obdarzyło i fakt, że mogę reprezentować ich prestiżową markę.
Drugim wybranym talentem jest Gianfranco Giglioli, 24-letni kierowca włosko-wenezuelski, który ma już ugruntowaną pozycję w świecie wyścigów wirtualnych. Był on jednym z pierwszych wirtualnych kierowców, którzy wzięli udział w Formula 1 Esports Series zajmując ósme miejsce w inauguracyjnym sezonie. W 2020 roku Giglioli zajął piąte miejsce w pierwszej edycji The Real Race, a w tym samym roku wygrał Porsche Esports Carrera Cup Italia.
Skład uzupełnia 22-letni włoski kierowca symulacyjny Giorgio Simonini. Na liście jego osiągnięć znajduje się pierwsze miejsce w Sim Grid World Cup 2020 oraz czwarte miejsce w mistrzostwach SRO Esports 2020 – wyniki te czynią go jednym z najbardziej obiecujących kierowców w wirtualnym świecie.
Sherratt i Giglioli będą razem rywalizować w europejskiej serii GT World Challenge Esports Sprint, a Simonini dołączy do nich na mistrzostwa Intercontinental GT Challenge Esports Endurance w 2022 roku.
Kalendarz Sprintu składa się z pięciu wyścigów i rozpoczyna się 6 kwietnia od wyścigu na torze Misano. Ostatnie spotkanie zaplanowano na 3 sierpnia, a wielki finał odbędzie się na wirtualnej wersji toru Autodromo Nazionale di Monza.
Esportowa seria Intercontinental GT Challenge rozpoczyna się 16. kwietnia słynnym australijskim wyścigiem wytrzymałościowym 12 Hours of Bathurst. Również w tym przypadku w kalendarzu znajduje się pięć rund, a zawody zakończą się 27 sierpnia wyścigiem 9 Hours of Kyalami.
Sherratt, Giglioli i Simonini rozpoczęli już treningi przygotowujące do pierwszych imprez w kalendarzu, dzieląc się ważnymi informacjami na temat jazdy i ustawień. W trakcie sezonu trzech kierowców będzie wspieranych przez pracowników Squadra Corse, którzy zaangażowali do projektu dyrektora zespołu, trenera kierowców i inżynierów.
Szef działu sportów motorowych Automobili Lamborghini Giorgio Sanna wyraził zadowolenie z rozpoczęcia tego ekscytującego nowego projektu:
Simracing to ważna platforma na dzisiejszej scenie sportów motorowych. Gry wideo narodziły się, aby ci, którzy nie mieli możliwości uczestniczenia w prawdziwych wyścigach mogli wcielić się w profesjonalnych kierowców. Obecnie, po kilkudziesięciu latach rozwoju branży, symulacje wyścigów coraz bardziej zbliżają się do swoich prawdziwych odpowiedników i nie mają już czego zazdrościć zawodowym sportom motorowym. Co więcej, wyścigi symulacyjne są dla nas dodatkowym narzędziem do rozwijania niektórych fundamentalnych aspektów prawdziwych wyścigów, takich jak ustawienia samochodów i aplikacje oprogramowania, które odegrają ważną rolę w przyszłości naszej marki.
Lamborghini potwierdziło również powrót The Real Race na rok 2022. Daty trzeciej edycji jednomarkowej serii Lamborghini Esports zostaną ogłoszone w najbliższych tygodniach.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment