fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lancia Delta HF 4WD wystawiona na aukcji Finarte

Lancia Delta HF 4WD wystawiona na aukcji Finarte

Na aukcji Finarte została wystawiona Lancia Delta HF 4WD z 1986 roku. Zdaniem właściciela, pojazd jest w idealnym stanie technicznym – był stale serwisowany, co zostało zresztą udokumentowane. Niedawno wymieniono pasek rozrządu. Auto obecnie jest zarejestrowane we Włoszech. 

Zdaniem ekspertów cena tego egzemplarza w drodze licytacji może sięgnąć od 24 000 do 28 000 euro. Właściciel nie podzielił się dokładną historią tego modelu – wiadomo jedynie, że w latach 90. ten egzemplarz został skradziony. Na szczęście wkrótce potem udało się do odzyskać. Na przestrzeni 35 lat pojazd przejechał nieco ponad 72 000 kilometrów. 

Lancia Delta HF 4WD została zaprezentowana w kwietniu 1986 roku podczas targów motoryzacyjnych w Turynie. Auto zostało nieco unowocześnione pod względem wizualnym. Sercem tego modelu był 2-litrowy silnik wyposażony w turbosprężarkę Garretta i intercooler. W efekcie jednostka rozwijała 165 KM przy 5250 obr./min i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który mógł wzrosnąć do 284 Nm dzięki funkcji overboost. Kropką nad „i” był centralny mechanizm różnicowy, rozdzielający moment obrotowy między przednią a tylną osią w proporcji 56:44. 

Kilka miesięcy po wprowadzeniu HF 4WD, pod koniec sezonu 1986, po serii wypadków śmiertelnych zakończono rajdy Grupy B. Oczy wszystkich fanów rajdów zostały zwrócone na Grupę A, wymagającą od producentów wyprodukowania co najmniej 5000 egzemplarzy danego modelu na przestrzeni 12 miesięcy. Mimo, że Delta HF 4WD nie była pierwotnie projektowana z myślą o rajdach, stanowiła odpowiednią podstawę do budowy samochodu rajdowego Grupy A. Delta HF 4WD Grupy A zdobyła dwa pierwsze miejsca w swoim pierwszym starcie i zarazem rozpoczęciu sezonu 1987 – Rajdzie Monte Carlo. Następnie wygrała 9 z 13. wyścigów, a w 1987 roku zdobyła tytuł Rajdowego Mistrza Świata Producentów. Juha Kankkunen, prowadząc Deltę HF 4WD, zdobył również tytuł Rajdowego Mistrza Świata Kierowców w 1987 r.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Finarte

Previous post
Wygraliśmy 12-godzinny wyścig VCO World Cup na Donington
Next post
Chris Harris wyjaśnił, czemu kupił Ferrari Mondial

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Lancia Delta HF 4WD wystawiona na aukcji Finarte