fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lancia Flaminia Super Sport 3C 2.8 Zagato trafi „pod młotek”

Lancia Flaminia Super Sport 3C 2.8 Zagato trafi „pod młotek”

Już 13 lutego 2021 roku na paryskiej aukcji RM Sotheby’s sprzedana zostanie Lancia Flaminia Super Sport 3C 2.8 Zagato z 1965 roku. To jeden ze 150 egzemplarzy Super Sport produkowanych w latach 1964-1967. Przez ponad 40 lat miała jednego właściciela. Sprzedawca dołącza całe multum dokumentów odrestaurowania pojazdu w Niemczech w 2016 roku.

Zaprezentowana po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Turynie w 1956 roku nowa Flaminia Lancii miała takie same podzespoły mechaniczne, jak Aurelia, aczkolwiek posiadała nowoczesne zawieszenie z podwójnymi wahaczami. Początkowo oferowana z 2,5-litrowym silnikiem o mocy 100 KM, pojemność skokowa została zwiększona do 2,8 litra w 1963 roku, a moc wzrosła do 140 KM. Nazwana na cześć włoskiej drogi prowadzącej z Rzymu do Rimini, Flaminia mogła być dostępna z nadwoziami od kilku różnych włoskich producentów, w tym Pininfariny i Carrozzeria Touring, ale karoserie Zagato są prawdopodobnie najbardziej atrakcyjne i poszukiwane.

Ta specjalna odmiana z nadwoziem Zagato była oferowana w trzech seriach. Pierwsza to Sport z zakrytymi reflektorami. Druga wyróżnia się bardziej konwencjonalnym „nosem” i przednią osłoną chłodnicy. Na aukcję trafiła ta trzecia, czyli Super Sport ze smukłym grillem, specyficznymi reflektorami, a także zwiększoną do 152 KM mocą, pozwalającą na osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h. W latach 1964-1967 wyprodukowano zaledwie 150 egzemplarzy tego modelu, co czyni go najmocniejszym i najbardziej pożądanym.

Oferowany tutaj egzemplarz został przeznaczony na rynek włoski i zakupiony przez Eleonorę Santini D’Acunto. Data pierwszej rejestracji to 7 maja 1965 roku, kiedy to pojazd otrzymał blachy rzymskie E48111. Kopie jej włoskich dokumentów rejestracyjnych są dołączone wraz z rachunkiem sprzedaży dla jej drugiego właściciela, włoskiego szlachcica hrabiego Giovanniego Fani Ciotti, który nabył samochód w 1970 roku. Niesamowite jest to, że był w jego posiadaniu ponad czterdzieści lat. Dołączona została dokumentacja do 1986 roku. Samochód umieszczono w magazynie jakiś czas później, gdzie przebywał do 2012 roku. Wkrótce trafił na wystawę podczas Techno Classica Essen. Tam auto zakupił obecny właściciel, który zdecydował się na długotrwałą, 3-letnią renowację, mającą na celu przywrócenie mu dawnej świetności. 

Sama renowacja została przeprowadzona w Niemczech i nadzorowana przez Reinera Kuxa, a silnik odbudowano przez mistrzów mechaniki LanciiTrack Motortechniek z Holandii. Renowację zakończono w maju 2016 roku.

Samochód sprowadzono do Stanów Zjednoczonych w 2016 roku na krótki okres czasu przed wysłaniem go do Dubaju w lipcu 2017 roku i od tego czasu tam pozostał. W grudniu tego samego roku otrzymał wyróżnienia Best of Show na Gulf Concours, a w listopadzie 2019 roku został zaprezentowany na Dubai International Motor Show.

Zdjęcia przebudowy silnika, jak również książka z tysiącem zdjęć dokumentujących renowację są dołączone do pojazdu. Ręcznie pisane rachunki sprzedaży, oryginalna włoska instrukcja obsługi, angielskie tłumaczenie i oryginalny katalog włoskich dealerów również zostały dołączone wraz z narzędziami. 

Wykończona w oryginalnej kombinacji kolorów Flaminia jest opisywana jako „po prostu jeden z najlepszych egzemplarzy, jakie kiedykolwiek pojawiły się na rynku”, bez wątpienia dzięki pięknej renowacji, znanej historii i niezwykle atrakcyjnej karoserii Zagato.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Pierwsza runda sezonu ROS x TrueForce za nami
Next post
Na aukcji w Paryżu sprzedana zostanie Alfa Romeo 1900C Coupé

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Lancia Flaminia Super Sport 3C 2.8 Zagato trafi „pod młotek”