Według najnowszych doniesień włoskich mediów, Levante GTS oraz Levante Trofeo zostaną zaprezentowane podczas nowojorskich targów motoryzacyjnych NY Auto Show 2018. Oba mają być napędzane 3,8-litrowymi „V-ósemkami” pochodzącymi z Ferrari. Pierwszy wariant ma mieć 550 KM, a drugi – 600 KM.
W USA ceny GTS-a mają rozpoczynać się od 116 700 dolarów, podczas gdy Trofeo ma być o 12 100 dolarów droższe. Oba auta mają trafić do sprzedaży jeszcze w 2018 roku. Najprawdopodobniej najmocniejszy wariant powstanie w limitowanej liczbie sztuk. Za ich produkcję będzie odpowiedzialna fabryka w Mirafiori. Można spodziewać się, że pod względem stylistycznym Levante zyskają m.in. większe wloty powietrza, ulepszoną aerodynamikę, zmodernizowane zawieszenie, większe felgi oraz hamulce.
Miejsce zapowiadanego debiutu tych modeli nie jest przypadkowe – z czasem Fiat Chrysler Automobiles w jeszcze większym stopniu koncentruje swoją uwagę na rynku amerykańskim. A jak wynika z wypowiedzi Sergio Marchionne, Maserati obok Alfy Romeo, to marka, w którą warto inwestować. Niedawno producent z Modeny zapowiedział uruchomienie programu Officine Maserati.
Maserati Levante
Przełomowym modelem w historii Maserati jest Levante, które zadebiutowało w 2016 roku w Genewie. Jego nazwa nawiązuje do ciepłego wiatru znad morza śródziemnego. Auto na rynku konkuruje m.in. z Porsche Cayenne. Włoski samochód wyróżnia się rozkładem mas pomiędzy osiami wynoszącym 50:50 oraz współczynnikiem powietrza na poziomie 0,31 Cx.
Levante zostało opracowane na platformie konstrukcyjnej stosowanej w limuzynach Ghibli i Quattroporte, z którymi zresztą dzieli silniki. Zdaniem producenta, SUV ma perfekcyjnie łączyć stabilność jazdy z komfortem. W zawieszeniu adaptacyjnym zastosowano podwójne wahacze z przodu i system wielowahaczowy tylnej osi, przy której standardowo pracuje sportowy mechanizm różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment