fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Miki Biasion zasiadł za kierownicą Ypsilona Rally 4 HF

Miki Biasion zasiadł za kierownicą Ypsilona Rally 4 HF

Legendarny kierowca rajdowy Lancii – Miki Biasion – 16 lipca 2024 roku miał okazję zasiąść za kierownicą Lancii Ypsilona Rally 4HF na specjalnym odcinku testowym. 

Kilka słów o tym wydarzeniu powiedział sam Luca Napolitano piastujący rolę dyrektora generalnego marki Lancia:

Dziś jest kolejny wielki dzień dla marki Lancia. Po zaangażowaniu swojego doświadczenia i wiedzy w rozwój samochodu, który oznacza powrót marki do rajdów we Włoszech w 2025 roku, Miki Biasion poprowadził Lancię Ypsilon Rally 4 HF w specjalnym teście. Dziś mamy również przyjemność powitać Eugenio Franzettiego, dyrektora Lancia Corse HF, który poprowadzi powrót marki do rajdów. Na tym wiadomości się nie kończą! Nowa Lancia Ypsilon HF, ostateczny wyraz najbardziej konkurencyjnego i wyczynowego ducha marki, będzie dostępna od maja 2025 roku z silnikiem elektrycznym, mocą 280 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Zdecydowanie rozgrzewamy silniki przed kolejnym rozdziałem naszego planu renesansu!

Wrażenia zza kierownicy skomentował Miki Biasion:

Dzisiaj jeździłem Lancią Ypsilon Rally 4 HF na specjalnym odcinku testowym i muszę przyznać, że początkowe odczucia były zdecydowanie genialne! Pracowaliśmy nad poprawą osiągów samochodu, dostrajając kilka parametrów: reakcję silnika, wypróbowując różne mapowania, przyczepność do podłoża i trzymanie się drogi, koncentrując się na sprężynach i amortyzatorach, doskonaląc układ hamulcowy, reakcję skrzyni biegów i testując nowe przełożenia. Jestem zaszczycony, że mogłem przyczynić się do rozwoju zarówno Ypsilona Rally 4 HF, jak i nowej Lancii Ypsilon HF, dwóch kluczowych modeli w Lancia Renaissance Plan.

Lancia Ypsilon Rally 4 HF, tests at Mazamet, France, from July 10 to 12th 2024 – Photo Bastien Roux / DPPI

Miki Biasion wziął udział w specjalnym teście Lancii Ypsilon Rally 4 HF w ramach testów zaplanowanych w celu dopracowania samochodu, który oznacza oficjalny powrót marki do świata rajdów we Włoszech w 2025 roku. Zespół Lancia Corse przeprowadza testy techniczne i drogowe modelu, polegając właśnie na wsparciu byłego, utytułowanego kierowcy rajdowego.

Miki Biasion to ikona w historii sportów motorowych, który w latach 80. i 90. nierozerwalnie związał swoje nazwisko z Lancią, stając się najbardziej utytułowanym włoskim kierowcą wszechczasów, prowadząc kultową Deltę zespołu Martini Racing do triumfu w Mistrzostwach Świata w 1988 i 1989 roku, przyczyniając się tym samym do uczynienia Lancii marką z największą liczbą zwycięstw wszechczasów: piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jeden 1000 Miglia, dwa razy Targa Florio i raz Carrera Panamericana.

Lancia Ypsilon Rally 4 HF jest napędzana 1,2-litrowym, turbodoładowanym, 3-cylindrowym, 4-zaworowym silnikiem o mocy 212 KM. Wyposażony w napęd na przednie koła z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów i mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, model o wysokich osiągach jest idealnym rozwiązaniem w rajdach.

Miki Biasion powiedział również kilka słów na temat zwykłej Lancii Ypsilon:

Dziś po raz kolejny miałem przyjemność poprowadzić nową Lancię Ypsilon: responsywny, wygodny i cichy samochód. Dzięki szerszemu rozstawowi kół jest bardziej stabilna, a specyficzne zawieszenie sprawia, że jest bardziej dynamiczna, ale nigdy nie staje się sztywna. Kalibracja układu kierowniczego zapewnia właściwą równowagę między zwinnością, precyzją kierowania i zwrotnością. Jest to bardzo zwinny samochód miejski, który jest naprawdę łatwy w prowadzeniu, co również sprawia, że kierowca rajdowy, taki jak ja, jest szczęśliwy podczas pokonywania zakrętów na wzgórzu, z doskonałą reakcją. Wyjątkowy komfort akustyczny, możliwy dzięki pakietowi wygłuszeń stworzonemu specjalnie dla typowego dla Lancii wnętrza, zawsze przyjemny, w każdych warunkach, na trudnych drogach, a nawet podczas jazdy z dużą prędkością.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari 296 GT3 z drugim z rzędu zwycięstwem w IGTC Endurance
Next post
Pagani: Wciąż pracujemy nad autem elektrycznym, to dla nas otwarty rozdział

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Miki Biasion zasiadł za kierownicą Ypsilona Rally 4 HF