fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Pagani: Wciąż pracujemy nad autem elektrycznym, to dla nas otwarty rozdział

Pagani: Wciąż pracujemy nad autem elektrycznym, to dla nas otwarty rozdział

Założyciel marki powiedział wcześniej, że baterie są zbyt ciężkie, aby elektryczne Pagani miało rację bytu.

Dyrektor marketingu marki i syn Horacio Paganiego, Christopher Pagani twierdzi, że firma nadal pracuje nad samochodem elektrycznym, pomimo wcześniejszego wstrzymania prac. Włosi po raz pierwszy powiedzieli o idei opracowania pojazdu elektrycznego w 2018 roku, ale w zeszłym roku stwierdzili, że nie planują wprowadzenia tzw. auta bezemisyjnego w najbliższej przyszłości, powołując się na obawy związane z technologią akumulatorów i szybkością ładowania. Jednak podczas niedawnego wystąpienia na Goodwood Festival of Speed, Christopher Pagani przyznał, że marka jest nadal zainteresowana pojazdem elektrycznym:

Uwielbialiśmy pracować nad samochodem elektrycznym i nadal pracujemy nad tym projektem, więc nie jest to dla nas zamknięty rozdział. Po spotkaniach z siecią dealerów na całym świecie włoska marka zauważyła, że „nie ma zainteresowania w pełni elektrycznym hipersamochodem Pagani”, ale powiedziała, że to „zabawny projekt do zbudowania”.

Podczas, gdy marka spędziła wiele lat bawiąc się pomysłem pojazdu elektrycznego, nigdy nie dotarła do punktu budowy pełnowymiarowego prototypu i opracowała go tylko wirtualnie. Waga akumulatorów nadal jest niepokojąca – według Christophera w modelach Pagani nie chodzi o „moc” czy „prędkość maksymalną”, ale raczej o „dynamikę pojazdu”.

Wygląda na to, że Pagani nie zapuści się w świat pojazdów elektrycznych dopóki nie będzie w stanie opracować czegoś, co spełni jego standardy i przyniesie nowe innowacje. Christopher Pagani dodał:

Zawsze staraliśmy się być innowatorami. Zonda była samochodem z wieloma innowacjami materiałami kompozytowymi, co nigdy wcześniej nie miało miejsca w scenariuszu motoryzacyjnym. Huayra był pierwszym hipersamochodem z podwójnym turbodoładowaniem, więc ponownie współpracowaliśmy z AMG, aby opracować coś, co nie istniało. A Utopia dała nam możliwość powrotu do ręcznej skrzyni biegów.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Miki Biasion zasiadł za kierownicą Ypsilona Rally 4 HF
Next post
Do 2026 roku Stellantis zaleje europejski rynek autami z napędem hybrydowym

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Pagani: Wciąż pracujemy nad autem elektrycznym, to dla nas otwarty rozdział