fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Nissan zajął stanowisko. Nie jest przeciwny planowi FCA

Nissan zajął stanowisko. Nie jest przeciwny planowi FCA

Przedstawiciele Nissana w rozmowie z Renault stwierdzili, że nie są przeciwni potencjalnemu połączeniu francuskiej firmy z FCA – tak wynika z artykułu opublikowanego na łamach dziennika Nikkei. Spotkanie liderów Nissana, Renault i Mitsubishi Motors odbyło się w siedzibie tej pierwszej firmy w Yokohamie.

Nissan jest mocno związany z Renault – francuski producent samochodów jest bowiem właścicielem 43,4% udziałów marki z Kraju Kwitnącej Wiśni. Japończycy nie są przeciwni fuzji, ale jednocześnie podkreślają, jak istotne jest doprecyzowanie wielu szczegółów, nim Nissan podejmie ostateczne stanowisko w tej sprawie.

W oświadczeniu członkowie sojuszu potwierdzili, że odbyli „otwartą i przejrzystą dyskusję” dotyczącą propozycji. Umowa ma na celu rozwiązanie problemu kosztów daleko idących zmian technologicznych i regulacyjnych, w tym rozwój pojazdów elektrycznych. Nissan jednocześnie wyraził swoją obawę, że w wyniku fuzji FCA z Renault, może dojść do osłabienia 20-letniego sojuszu.

Atmosfera w Nissanie jest napięta. Dyrektor generalny marki – Hiroto Saikawa – zmaga się ze słabymi wynikami finansowymi i tym trudniejszymi relacjami z Renault po tym, jak japońska marka przyczyniła się w zeszłym roku do odsunięcia Carlosa Ghosna, przez wiele lat przewodniczącego sojuszu.

Od poniedziałku 27. maja 2019 roku motoryzacyjny świat żyje wiadomościami dotyczącymi potencjalnej fuzji FCA z Renault. Swój niepokój dotyczący tego tematu wyrazili również politycy, którzy obawiają się, że dojdzie do redukcji zatrudnienia. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź Jeana-Doinique’a Senarda, dyrektora generalnego Renault:

Do fuzji może dojść tylko wtedy, gdy ludzie będą na to otwarci. Bliższe partnerstwo może tylko poprawić nasz sojusz z Nissanem i nie wymaga poświęcenia pracowników. Musimy zwiększyć udział na  rynku mając na uwadze jakość.

Pojawiły się także głosy, że FCA mogłoby więcej zyskać na fuzji mając na uwadze plany inwestycyjne na lata 2018-2022, które obejmują elektryfikację. Renault udowodniło, wraz z wypuszczeniem na rynek m.in. modelu Zoe, że dysponuje odpowiednią technologią, co oznacza potencjalne oszczędności dla FCA. Niepokoić może również wydajność zakładów marek premium – Alfy Romeo i Maserati – które pracują na poziomie 50% mocy produkcyjnych, co też częściowo może podważać pozycję Fiat Chrysler Automobiles na rynku europejskim.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Oto Ferrari SF90 Stradale w pełnej krasie
Następny wpis
II runda pucharu ForzaItalia.pl na torze Jastrząb – relacja

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Nissan zajął stanowisko. Nie jest przeciwny planowi FCA